Blog

We schrijven graag over klantgericht ondernemen, customer engagement en customer relationship management

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 2)

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 2)

Customer engagement leidt tot allerlei positieve effecten, zoals retentie en herhaald aankoopgedrag. Daarom doen organisaties tegenwoordig steeds meer hun best om customer engagement te ... read more

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 1)

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 1)

Customer engagement leidt tot allerlei positieve effecten, zoals retentie en herhaald aankoopgedrag. Daarom doen organisaties tegenwoordig steeds meer hun best om customer engagement te ... read more

Het belang van CRM voor het Spoorwegmuseum

Het belang van CRM voor het Spoorwegmuseum

Het verhogen van de bezoekersaantallen is een belangrijke doelstelling voor musea. Het Spoorwegmuseum is voor ongeveer 80% afhankelijk van de opbrengst van de inkomsten aan de deur. Een goede ... read more

Wat is de impact van de GDPR op je commerciële marketing­database?

Wat is de impact van de GDPR op je commerciële marketing­database?

De nieuwe privacywetgeving kan grote impact hebben voor marketeers. Voor onderzoek en analyse valt het allemaal erg mee, maar als je een marketingdatabase inzet voor commerciële processen zoals ... read more

Hoe customer engagement tot stand komt

Hoe customer engagement tot stand komt

Customer engagement komt niet zomaar vanzelf tot stand. Daar is iets voor nodig. Dat is de magie die we ook wel customer experience management noemen. In dit blogartikel leggen we uit hoe ... read more

De 4 dimensies van een positieve customer experience

De 4 dimensies van een positieve customer experience

Een positieve klantervaring leidt niet automatisch tot een hoge customer engagement. Daar is meer voor nodig. Bouw een band op. Creëer een onderscheidende ervaring. Zorg voor positieve emoties. read more

Marketing op maat bij het Wilminktheater

Marketing op maat bij het Wilminktheater

De customer journey van (potentiële) theaterbezoekers speelt zich grotendeels online af. Reden te meer voor het Wilminktheater in Enschede om aan de slag te gaan met een verbeterd klantprofiel op read more

De 5 niveaus van Customer Engagement

De 5 niveaus van Customer Engagement

Customer engagement is de emotionele binding die een klant ervaart met een organisatie. Het zegt iets over hoe betrokken de klant zicht voelt bij jouw merk of organisatie. Iemand met een hoge ... read more

The Movies & de Filmhallen: 2 bioscopen, 1 CRM-strategie

The Movies & de Filmhallen: 2 bioscopen, 1 CRM-strategie

Hoe pak je CRM aan als je organisatie balanceert tussen cultureel en commercieel?  read more

Smart Connections benoemd tot FD Gazelle 2017

Smart Connections benoemd tot FD Gazelle 2017

Met trots mogen wij melden dat Smart Connections zich vanaf nu FD Gazelle 2017 mag noemen en daarmee tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland behoort! read more

GDPR: antwoord op de belangrijkste vragen

GDPR: antwoord op de belangrijkste vragen

In mei 2018 wordt er een nieuwe privacywet van kracht. Deze General Data Protection Regulation (GDPR) is een Europese regeling die de Nederlandse Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) vervangt. ... read more

GDPR: welke maatregelen moet je nemen?

GDPR: welke maatregelen moet je nemen?

In mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywet GDPR in. De nieuwe wet heeft een enorme impact op marketing, bedrijfsvoering en informatietechnologie. Wij hebben een overzicht gemaakt van de ... read more

Wat betekent GDPR voor marketing?

Wat betekent GDPR voor marketing?

In mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywet GDPR in. In dit blogartikel beschrijven we wat de nieuwe wet in de praktijk betekent voor marketing. read more

8 basisprincipes van GDPR

8 basisprincipes van GDPR

In mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywet GDPR in. In dit blogartikel beschrijven we de 8 basisprincipes van GDPR. read more

Nationaal Militair Museum: van bezoeker naar ambassadeur

Nationaal Militair Museum: van bezoeker naar ambassadeur

Jaarlijks komen er duizenden bezoekers naar culturele instellingen, maar na bezoek blijft meer dan 60% van alle bezoekers anoniem. Hoe zorg je ervoor dat bezoekers zich registreren in je database read more

Wat is customer engagement?

Wat is customer engagement?

Smart Connections is een customer engagement agency. Klinkt mooi, maar wat is customer engagement nu eigenlijk en wat doet een customer engagement agency? Lees het interview met directeur Ruud ... read more

Persona 3.0 bij Theater aan de Parade

Persona 3.0 bij Theater aan de Parade

Wie de klantrelatie wil verbeteren, kan persona’s gebruiken in de Customer Engagement-strategie. Op elk niveau speel je hierdoor beter in op de wensen van de klant: van programmering tot ... read more

Het belang van een 360-graden klantbeeld

Het belang van een 360-graden klantbeeld

Van versnipperde klantgegevens naar actiegericht inzicht Je herkent het vast: klantgegevens in overvloed, maar versnipperd door het hele bedrijf. Hierdoor is het lastig om de klantbehoefte in te ... read more

Met 1-op-1 campagne­management bouwen aan een waardevolle klantrelatie

Met 1-op-1 campagne­management bouwen aan een waardevolle klantrelatie

Het belang van relevantie voor een waardevolle klantrelatie Vaak zit de klant helemaal niet te wachten op de zoveelste advertentie of aanbieding. Als je dat nou eens kon veranderen met meer ... read more

Voorkom de 2 grootste uitdagingen bij het implementeren van Event Driven Marketing

Voorkom de 2 grootste uitdagingen bij het implementeren van Event Driven Marketing

Vraag marketeers vandaag de dag wat hun grootste uitdaging is en velen zullen aangeven dat het de klant bereiken en binden is. Nieuwe communicatiekanalen en intensievere concurrentie maken het ... read more

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief