door Hoofd-beheerder | okt 29, 2020 | Geen categorie, Nieuws
Wij ontvingen vandaag een superleuk bericht van het Financieele Dagblad: ‘Gefeliciteerd! Smart Connections is één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Daarmee bent u FD Gazelle 2020. FD Gazelle Awards Elk jaar reikt het Financieel Dagblad de FD Gazelle...
door Hoofd-beheerder | dec 9, 2019 | Geen categorie
Klantwaarde is iets heel anders dan aandeelhouderswaarde. Het is de rol en het bestaansrecht van bedrijven om waarde te creëren voor hun klanten. Klantwaarde is de waarde die klanten ervaren. Aandeelhouderswaarde is de beloning voor degenen die het risico hebben...
door Hoofd-beheerder | okt 21, 2019 | Geen categorie
Wij kregen vandaag een leuk bericht: ‘Gefeliciteerd! Smart Connections is één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Daarmee bent u winnaar van de FD Gazellen 2019. Graag nodigen wij u uit om deze prestigieuze ondernemersprijs van het Financieele Dagblad in...
door Ruud Verduin | mei 27, 2019 | Ruud's Tips
Je hebt het vast weleens gehoord: een klacht is een kans – en misschien wel je beste kans – voor een grotere klantenbinding. Dat is makkelijk gezegd, maar moeilijker gedaan. Het vereist namelijk om te beginnen dat je in de schoenen van de klant gaat...
door Ruud Verduin | mei 2, 2019 | Ruud's Tips
Natuurlijk, je wilt weten wat je klanten van je vinden. Idealiter ga je daarvoor een diepgaand gesprek met je klanten aan. Zodat ze kunnen vertellen over hun doelen (jobs to be done), hun klantbehoeften en hun ervaring tijdens hun gehele customer journey. Een gesprek...
door Ruud Verduin | apr 17, 2019 | Ruud's Tips
‘Welk cijfer zou u mij geven voor dit gesprek?’, vraagt de mevrouw van energieleverancier Eneco aan mij.Lastige vraag. Het was een vriendelijk gesprek en ze was best van goede wil. Maar ze kon mijn vraag niet beantwoorden. Die gaat ze doorzetten naar een andere...
door Ruud Verduin | apr 8, 2019 | Ruud's Tips
Uit diverse onderzoeken blijkt dat medewerkerstevredenheid (de employee experience) een positief effect heeft op de klanttevredenheid (de customer experience). Dat is natuurlijk een goede reden om te werken aan de tevredenheid van je personeel.Een structurele...
door Ruud Verduin | apr 3, 2019 | Ruud's Tips
Emotionele binding ontstaat niet vanzelf. In deze tijd van online, webshops en smartphones vergeten we het weleens, maar om customer engagement te realiseren is menselijk contact vaak essentieel.Wat ons werkelijk raakt zijn meestal mensen. Mensen die iets bijzonders...
door Ruud Verduin | mrt 27, 2019 | Ruud's Tips
Veel projecten om de customer experience te verbeteren zijn bezig met de verkeerde dingen. Vanuit goede bedoelingen en zelfs gebaseerd op klantonderzoek. Daar ligt het niet aan.Maar vragen stellen is niet hetzelfde als luisteren en wat klanten zeggen is niet altijd...
door Ruud Verduin | mrt 25, 2019 | Ruud's Tips
Ik bel energieleverancier Eneco met een vraag over mijn verbruik. Ik moet eerst mijn klantnummer invoeren. Dat moet ik eerst opzoeken.De volgende stap is een keuzemenu: “Kies 1 als u klant wilt worden bij Eneco”. Ik heb zojuist mijn klantnummer ingevoerd. Waarom...