Blog

International Customer Experience Awards

International Customer Experience Awards

De inschrijving voor de Customer Experience Awards van 2019 is geopend! Donderdag 21 november is het zo ver: dan worden de awards uitgereikt aan de organisaties, teams of managers met de meest ... Lees verder

De 6 elementen van relevante customer experiences

De 6 elementen van relevante customer experiences

Bij de Efteling ben ik bereid om met een regenponcho aan een kwartier in de rij te staan voor een ritje van een paar minuten. Bij een webwinkel met een trage website klik ik razendsnel door naar ... Lees verder

Geef jij jouw klanten een standaard snoepzak of zijn/haar lievelingssnoep?

Geef jij jouw klanten een standaard snoepzak of zijn/haar lievelingssnoep?

Welke tactiek kies jij voor jouw nieuwsbrief?Door mijn werk als CRM Marketeer/Consultant heb ik het privilege om bij verschillende bedrijven een kijkje in de keuken te mogen nemen als het gaat om Lees verder

Kunstencentrum RICK legt de focus op de klant

Kunstencentrum RICK legt de focus op de klant

Na jaren een terugloop in het aantal cursisten te hebben gezien, vond het Limburgse kunstencentrum RICK, oftewel Regionaal Instituut voor Cultuur- en Kunsteducatie, het tijd voor verandering. Het Lees verder

Voice Marketing

Voice Marketing

Praat jij wel eens tegen een apparaat? Wellicht tegen Google Home, Amazon Echo, Siri of Alexa? Dan weet je dat er nog geen sprake is van een volwaardig gesprek. Maar luisteren doen deze apparaten Lees verder

Hoe maak je van je CRM-project een succes

Hoe maak je van je CRM-project een succes

CRM-projecten mislukken. Vaak. En met vaak bedoel ik: veel meer dan andersoortige projecten. Google maar eens naar onderzoeken naar het succes van CRM-projecten en de cijfers vliegen je om de ... Lees verder

Twee routes om meer klantwaarde te realiseren

Twee routes om meer klantwaarde te realiseren

Kies je voor betere klantproposities of voor meer customer engagement? Toen ik nog in Amsterdam woonde kocht ik mijn brood altijd bij dezelfde bakker. Op het Olympiaplein. Niet omdat ze het ... Lees verder

Je kunt beter je klanten boos maken dan ´normaal doen´

Je kunt beter je klanten boos maken dan ´normaal doen´

Een tijdje terug was ik aanwezig bij OnBrand, Europa´s grootste Branding conference in Amsterdam. Hét event waar CMO´s, brand directors en creative leaders samenkomen om te spreken over de trends Lees verder

Next level marketing voor RAI Amsterdam

Next level marketing voor RAI Amsterdam

De internationale beurs- en congresorganisatie RAI Amsterdam gelooft in de kracht van verbinding. Of het nu gaat om een groot congres, een dance-event of een theatervoorstelling; ze creëren een ... Lees verder

CRM is geen software

CRM is geen software

Dit is misschien wel de meest waardevolle les over CRM die ik je kan geven. De les is: CRM is geen software. Ik weet het, veel mensen denken dat CRM over software gaat. ‘Mijn CRM is niet goed’. ... Lees verder

Smart Connections voor 2e keer op rij FD Gazelle – 2018

Smart Connections voor 2e keer op rij FD Gazelle – 2018

Wij kregen vandaag, 16 oktober 2018, een leuk bericht:'Gefeliciteerd! Smart Connections is één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Daarmee bent u winnaar van de FD Gazellen 2018. ... Lees verder

CRM in de horeca – maakt communiceren op maat makkelijker

CRM in de horeca – maakt communiceren op maat makkelijker

Goede relaties opbouwen en onderhouden met gasten is belangrijker dan ooit. “CRM gaat over begrijpen wat de gast wil en dat omzetten in een ervaring die daarbij past", vertelt Ruud in een ... Lees verder

Fondsenwerving in de culturele sector – Hoe pak je dit aan?

Fondsenwerving in de culturele sector – Hoe pak je dit aan?

Ongeveer een tiende van de Nederlandse huishoudens doneert aan culturele instellingen, blijkt uit onderzoek. In 2014 lag de gemiddelde particuliere schenking nog rond de 28 euro, maar er werd een Lees verder

Verdien jij wat je verdient?

Verdien jij wat je verdient?

    Scroll jij ook wel eens door de ‘aanbevolen vacatures’ op LinkedIn? Laat jij je eens in de zoveel tijd door een recruiter verleiden tot een reactie op een voorstel? Of heb jij een ... Lees verder

Klanten komen van Venus en advocaten komen van Mars

Klanten komen van Venus en advocaten komen van Mars

“Klanten komen van Venus en advocaten komen van Mars”, stelt onze eigen Ruud Verduin in een artikel voor het blad LegalBusinessWorld. Hij kiest bewust voor het woord ‘klanten’ in plaats van het ... Lees verder

Geef gasten een reden om terug te komen

Geef gasten een reden om terug te komen

Je zou het misschien niet direct als vanzelfsprekend zien, maar CRM en de horeca zijn elkaar op het lijf geschreven. En dan heb ik het niet louter over CRM-software, maar over Customer ... Lees verder

Energielabel A voor Creative Valley – onze kantoorlocatie

Energielabel A voor Creative Valley – onze kantoorlocatie

Sinds 30 augustus 2018 beschikt Creative Valley over Energielabel A. Ondanks dit energiezuinige label, komen er binnenkort ook nog zonnepanelen op het dak waardoor we nóg energiezuiniger worden. ... Lees verder

Hoe Rijksmuseum Twenthe herhaalbezoeken stimuleert

Hoe Rijksmuseum Twenthe herhaalbezoeken stimuleert

Om haar plek in de Basis Infrastructuur (BIS) terug te winnen en niet afhankelijk te zijn van projectsubsidies, besloot Rijksmuseum Twenthe haar aanpak over een andere boeg te gooien. Onder het ... Lees verder

Hoe Theater Zuidplein een nieuwe doelgroep bereikt

Hoe Theater Zuidplein een nieuwe doelgroep bereikt

Hoe zorg je ervoor dat je ook publiek aantrekt dat niet vanzelfsprekend naar het theater gaat? Hoe bereik je deze nieuwe doelgroep? Dit was de uitdaging waar Theater Zuidplein voor stond. Het ... Lees verder

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 3)

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 3)

Relationele relevantie Customer engagement definiëren we als de emotionele binding die een klant voelt met een bedrijf of merk. Het zegt iets over hoe betrokken de klant zich voelt bij jouw merk ... Lees verder

4 tips voor een effectieve customer journey strategie

4 tips voor een effectieve customer journey strategie

Hij staat bij steeds meer marketeers op hun to do-lijst: de customer journey. Vaak in combinatie met termen als optimaliseren, ‘mappen’ of simpelweg aan de slag gaan met. Maar hoe pak je dit aan? Lees verder

Het advocatenkantoor als marketingmachine

Het advocatenkantoor als marketingmachine

In aanloop naar De Zaak op Orde (een evenement voor de zelfbewuste advocaat) werd onderstaand introductievideo van Ruud opgenomen. Ruud stelt: "Je bent een unieke organisatie óf een ... Lees verder

Millennials, generatie Y – Hoe trek & spreek je ze aan?

Millennials, generatie Y – Hoe trek & spreek je ze aan?

Nederland telt 3,5 miljoen millennials, ook wel generatie Y. Van deze generatie, geboren tussen grofweg 1980 en 2000, stijgt het vermogen en ze vormen ze de gezinnen van de toekomst. Het is een ... Lees verder

Persoonlijke benadering essentieel voor fondsenwervers

Persoonlijke benadering essentieel voor fondsenwervers

Waarom geven we aan goede doelen? De belangrijkste reden: omdat we er gelukkig van worden. Maar waar worden we dan precies gelukkig van? De erkenning die je krijgt van jezelf, je vrienden én van ... Lees verder

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 2)

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 2)

Product- & service-ervaring Customer engagement leidt tot allerlei positieve effecten, zoals retentie en herhaald aankoopgedrag. Daarom doen organisaties tegenwoordig steeds meer hun best om ... Lees verder

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 1)

De 9 drivers van Customer Engagement (deel 1)

Merkidentificatie Customer engagement leidt tot allerlei positieve effecten, zoals retentie en herhaald aankoopgedrag. Daarom doen organisaties tegenwoordig steeds meer hun best om customer ... Lees verder

Hoe FESTO met account based marketing en sales wereldmarktleider wordt

Hoe FESTO met account based marketing en sales wereldmarktleider wordt

Interview met Dick Rogaar, Manager Business Analysis & Reporting bij Festo Waar kennen we Festo van? Het is niet zo gek als je ons niet kent, want we zitten in de markt van industriële ... Lees verder

Het belang van CRM voor het Spoorwegmuseum

Het belang van CRM voor het Spoorwegmuseum

Het verhogen van de bezoekersaantallen is een belangrijke doelstelling voor musea. Het Spoorwegmuseum is voor ongeveer 80% afhankelijk van de opbrengst van de inkomsten aan de deur. Een goede ... Lees verder

Wat is de impact van de GDPR op je commerciële marketingdatabase?

Wat is de impact van de GDPR op je commerciële marketingdatabase?

De nieuwe privacywetgeving kan grote impact hebben voor marketeers. Voor onderzoek en analyse valt het allemaal erg mee, maar als je een marketingdatabase inzet voor commerciële processen zoals ... Lees verder

Ruud spreekt op ‘De Zaak op Orde’

Ruud spreekt op ‘De Zaak op Orde’

Op 4 oktober 2018 spreekt Ruud op 'De Zaak op Orde'. Dit is een praktische middag voor de zelfbewuste advocaat. De Zaak op Orde gaat in op die vitale onderdelen om te groeien en er voor te zorgen Lees verder

Hoe customer engagement tot stand komt

Hoe customer engagement tot stand komt

Customer engagement komt niet zomaar vanzelf tot stand. Daar is iets voor nodig. Dat is de magie die we ook wel customer experience management noemen. In dit blogartikel leggen we uit hoe ... Lees verder

De 4 dimensies van een positieve customer experience

De 4 dimensies van een positieve customer experience

Een positieve klantervaring leidt niet automatisch tot een hoge customer engagement. Daar is meer voor nodig. Bouw een band op. Creëer een onderscheidende ervaring. Zorg voor positieve emoties. Lees verder

Marketing op maat bij het Wilminktheater

Marketing op maat bij het Wilminktheater

De customer journey van (potentiële) theaterbezoekers speelt zich grotendeels online af. Reden te meer voor het Wilminktheater in Enschede om aan de slag te gaan met een verbeterd klantprofiel op Lees verder

De 5 niveaus van Customer Engagement

De 5 niveaus van Customer Engagement

Customer engagement is de emotionele binding die een klant ervaart met een organisatie. Het zegt iets over hoe betrokken de klant zicht voelt bij jouw merk of organisatie. Iemand met een hoge ... Lees verder

The Movies & de Filmhallen: 2 bioscopen, 1 CRM-strategie

The Movies & de Filmhallen: 2 bioscopen, 1 CRM-strategie

Hoe pak je CRM aan als je organisatie balanceert tussen cultureel en commercieel?  Lees verder

Smart Connections benoemd tot FD Gazelle 2017

Smart Connections benoemd tot FD Gazelle 2017

Met trots mogen wij melden dat Smart Connections zich vanaf nu FD Gazelle 2017 mag noemen en daarmee tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland behoort! FD Gazellen Awards Elk jaar reikt het Lees verder

GDPR: antwoord op de belangrijkste vragen

GDPR: antwoord op de belangrijkste vragen

In mei 2018 wordt er een nieuwe privacywet van kracht. Deze General Data Protection Regulation (GDPR) is een Europese regeling die de Nederlandse Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) vervangt. ... Lees verder

GDPR: welke maatregelen moet je nemen?

GDPR: welke maatregelen moet je nemen?

In mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywet GDPR in. De nieuwe wet heeft een enorme impact op marketing, bedrijfsvoering en informatietechnologie. Wij hebben een overzicht gemaakt van de ... Lees verder

Wat betekent GDPR voor marketing?

Wat betekent GDPR voor marketing?

In mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywet GDPR in. In dit blogartikel beschrijven we wat de nieuwe wet in de praktijk betekent voor marketing. Lees verder

De 8 basisprincipes van GDPR

De 8 basisprincipes van GDPR

In mei 2018 gaat de nieuwe Europese privacywet GDPR in. In dit blogartikel beschrijven we de 8 basisprincipes van GDPR. Lees verder

Nationaal Militair Museum: van bezoeker naar ambassadeur

Nationaal Militair Museum: van bezoeker naar ambassadeur

Jaarlijks komen er duizenden bezoekers naar culturele instellingen, maar na bezoek blijft meer dan 60% van alle bezoekers anoniem. Hoe zorg je ervoor dat bezoekers zich registreren in je database Lees verder

Topigs Norsvin verbindt medewerkers wereldwijd met CRM

Topigs Norsvin verbindt medewerkers wereldwijd met CRM

Topigs Norsvin, internationaal wereldspeler in de agri-sector, is actief in meer dan 50 landen. De organisatie is wereldleider in varkensfokprogramma’s. De salesorganisatie is regionaal ... Lees verder

CNV: Organisatiebreed gedragen keuze voor een nieuw CRM-systeem

CNV: Organisatiebreed gedragen keuze voor een nieuw CRM-systeem

CNV is een grote vakbondsorganisatie die is ontstaan uit verschillende bonden. CNV heeft als taak belangen van mensen te behartigen op het gebied van werk en inkomen. CNV streeft naar een ... Lees verder

Tjommie verbindt donateurs en projecten

Tjommie verbindt donateurs en projecten

Tjommie betekent vriend in het Zuid-Afrikaans. Kinderen die in een township opgroeien worden geconfronteerd met veel traumatische ervaringen. Tjommie is een klein goed doel dat kinderen die ... Lees verder

INREV: Een nieuw CRM-systeem voor brancheorganisatie vastgoed

INREV: Een nieuw CRM-systeem voor brancheorganisatie vastgoed

INREV, de Europese brancheorganisatie voor niet-beursgenoteerd vastgoed, is het platform voor kennisdeling op het gebied van niet-beursgenoteerd vastgoed. De hoogste prioriteit van INREV is om de Lees verder

Wat is customer engagement?

Wat is customer engagement?

Smart Connections is een customer engagement agency. Klinkt mooi, maar wat is customer engagement nu eigenlijk en wat doet een customer engagement agency? Lees het interview met directeur Ruud ... Lees verder

Persona 3.0 bij Theater aan de Parade

Persona 3.0 bij Theater aan de Parade

Wie de klantrelatie wil verbeteren, kan persona’s gebruiken in de Customer Engagement-strategie. Op elk niveau speel je hierdoor beter in op de wensen van de klant: van programmering tot ... Lees verder

Het belang van een 360-graden klantbeeld

Het belang van een 360-graden klantbeeld

Je herkent het vast: klantgegevens in overvloed, maar versnipperd door het hele bedrijf. Hierdoor is het lastig om de klantbehoefte in te schatten en relevant te communiceren. Marketinguitingen ... Lees verder

Met 1-op-1 campagnemanagement bouwen aan een waardevolle klantrelatie

Met 1-op-1 campagnemanagement bouwen aan een waardevolle klantrelatie

Het belang van relevantie voor een waardevolle klantrelatie Vaak zit de klant helemaal niet te wachten op de zoveelste advertentie of aanbieding. Als je dat nou eens kon veranderen met meer ... Lees verder

Voorkom de 2 grootste uitdagingen bij het implementeren van Event Driven Marketing

Voorkom de 2 grootste uitdagingen bij het implementeren van Event Driven Marketing

Vraag marketeers vandaag de dag wat hun grootste uitdaging is en velen zullen aangeven dat het de klant bereiken en binden is. Nieuwe communicatiekanalen en intensievere concurrentie maken het ... Lees verder

× How can I help you?