Het probleem van data-driven organisaties

Data-driven is een hype. Het liefst in combinatie met big data en kunstmatige intelligentie. Zelfs organisaties die maar over heel weinig data beschikken laten zich verleiden om zich te transformeren tot data-driven organisaties.Om data-driven te zijn heb je heel veel...

Waarom transactionele NPS onzin is

Bij steeds meer organisaties is NPS (Net Promoter Score) in gebruik als aanpak om klanttevredenheid te meten. De kern daarvan is dat je als klant aangeeft in welke mate je de organisatie zal aanbevelen aan je vrienden. Dat is een prima maatstaf.Maar bij de uitvoering...

De klantwaardeformule

Wat is klantwaarde?Klantwaarde is de waarde die een klant hecht aan ons, ons product of onze dienstverlening. Klantwaarde wordt per definitie gevormd in het hoofd van de klant en is persoonlijk en relatief. De waarde wordt niet gevormd in een vacuüm, maar is onder...

De ene klantwaarde is de andere niet

Als we het over klantwaarde hebben, waarover hebben we het dan? Waarde van de klant? Of waarde voor de klant?Als bedrijf / ondernemer / marketeer / verkoper leven we van de waarde die klanten ons brengen. Daarvan worden onze salarissen en winstdelingen betaald....

Het einde van de Net Promoter Score

Ik heb het helemaal gehad met al die enquêtes, klanttevredenheidsonderzoeken en metingen die beginnen met ‘zou je ons aanbevelen’. Die ene simpele vraag, die ooit de kracht van de Net Promoter Score (NPS) was, is doorgeslagen naar een vloedgolf van vragen.De vragen...

Customer engagement is een 1:1 spel

Je kunt geen customer engagement realiseren met een markt, met een klantsegment, met een groep. Customer engagement is de emotionele binding tussen een individu en een bedrijf of merk.Natuurlijk gedragen veel klanten zich zoals andere klanten. Ze worden vaak ook...

De Privacy Paradox

De paradox is dat klanten een steeds persoonlijker en relevantere customer experience verwachten, terwijl ze tegelijkertijd steeds terughoudender worden om persoonlijke gegevens achter te laten.Toch hebben we persoonlijke gegevens nodig om de customer experience...
× How can I help you?