door Ruud Verduin | feb 26, 2019 | Data driven marketing
Welke tactiek kies jij voor jouw nieuwsbrief?Door mijn werk als CRM Marketeer/Consultant heb ik het privilege om bij verschillende bedrijven een kijkje in de keuken te mogen nemen als het gaat om campagnemanagement. Mijn ervaring is dat het begrip ‘campagnemanagement’...
door Ruud Verduin | feb 5, 2019 | Praktijkverhalen
Na jaren een terugloop in het aantal cursisten te hebben gezien, vond het Limburgse kunstencentrum RICK, oftewel Regionaal Instituut voor Cultuur- en Kunsteducatie, het tijd voor verandering. Het roer moet radicaal om. Samen met ons gaan ze de uitdaging aan om de...
door Ruud Verduin | jan 28, 2019 | Customer engagement
Praat jij wel eens tegen een apparaat? Wellicht tegen Google Home, Amazon Echo, Siri of Alexa? Dan weet je dat er nog geen sprake is van een volwaardig gesprek. Maar luisteren doen deze apparaten zeker. En hoe. Ze leren van alles wat ze horen. Dit slaan ze op en dat...
door Ruud Verduin | dec 19, 2018 | Customer engagement
CRM-projecten mislukken. Vaak. En met vaak bedoel ik: veel meer dan andersoortige projecten. Google maar eens naar onderzoeken naar het succes van CRM-projecten en de cijfers vliegen je om de oren. Afhankelijk van welk onderzoek je bekijkt mislukt tussen de 30 en 70...
door Ruud Verduin | dec 17, 2018 | Customer engagement
Kies je voor betere klantproposities of voor meer customer engagement? Toen ik nog in Amsterdam woonde kocht ik mijn brood altijd bij dezelfde bakker. Op het Olympiaplein. Niet omdat ze het dichtstbij waren en zeker niet omdat ze het goedkoopst waren, maar vanwege de...
door Ruud Verduin | dec 3, 2018 | Customer engagement
Een tijdje terug was ik aanwezig bij OnBrand, Europa´s grootste Branding conference in Amsterdam. Hét event waar CMO´s, brand directors en creative leaders samenkomen om te spreken over de trends die de toekomstige koers van marketing bepalen. Met ruim 35 sprekers van...
door Ruud Verduin | nov 26, 2018 | Praktijkverhalen
De internationale beurs- en congresorganisatie RAI Amsterdam gelooft in de kracht van verbinding. Of het nu gaat om een groot congres, een dance-event of een theatervoorstelling; ze creëren een wereld vol mogelijkheden om ideeën, visies en mensen te verenigen. En nu...
door Ruud Verduin | nov 20, 2018 | Customer engagement
Dit is misschien wel de meest waardevolle les over CRM die ik je kan geven. De les is: CRM is geen software. Ik weet het, veel mensen denken dat CRM over software gaat. ‘Mijn CRM is niet goed’. ‘Wij zoeken een nieuw CRM’. ‘Mijn CRM is van leverancier X’. Dat gaat over...
door Ruud Verduin | okt 16, 2018 | Nieuws
Wij kregen vandaag, 16 oktober 2018, een leuk bericht:’Gefeliciteerd! Smart Connections is één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Daarmee bent u winnaar van de FD Gazellen 2018. Graag nodigen wij u uit om op dinsdag 13 november 2018 deze...
door Ruud Verduin | sep 18, 2018 | Nieuws
Goede relaties opbouwen en onderhouden met gasten is belangrijker dan ooit. “CRM gaat over begrijpen wat de gast wil en dat omzetten in een ervaring die daarbij past”, vertelt Ruud in een interview met de European Media Partner. “Een klein restaurant of hotel...