CRM Implementatiebegeleiding
CRM tool is ondersteunend
Het succes van elke CRM-aanpak staat of valt met de implementatie in de organisatie. Vaak wordt een CRM systeem gezien als een oplossing om de organisatie klantgericht te maken. Maar de ervaring leert dat dit een grote valkuil is. Hoe goed de software ook is, het tool is ondersteunend aan de werkwijze en procesen van uw organisatie. De invoering van de juiste processen gaat veel verder dan de implementatie van een systeem.
Software draagt bij aan effectieve werkwijze
Daarom biedt Smart Connections ondersteuning op maat. Onze consultants zorgen dat de software daadwerkelijk gaat bijdragen aan een effectieve en efficiënte werkwijze. Zij helpen om de bedrijfsprocessen, software en organisatie naadloos op elkaar af te stemmen en ze zorgen voor gebruikersacceptatie en het creëren van draagvlak voor de komende veranderingen.
Op basis van een gestructureerd stappenplan pakken wij het traject aan. Wij hebben oog voor het veranderingsproces, waarbij betrokkenheid van management en medewerkers centraal staat. Door een gestructureerde aanpak brengen wij de knelpunten in kaart. In samenspraak met de organisatie stellen we dan een realistisch implementatieplan op dat rekening houdt met de samenhang tussen werkwijze, organisatie en CRM-applicatie.
Onafhankelijke begeleiding
Jouw voordeel: wij zijn volstrekt onafhankelijk in onze begeleiding. Waar softwareleveranciers geneigd zijn om de CRM-software als oplossing te zien, zien wij CRM als een business uitdaging. Wij begrijpen de rol van een CRM-applicatie en kennen de valkuilen. Onze adviseurs zijn bij vele CRM-implementaties betrokken geweest en hebben ervaring met uiteenlopende pakketten. Wij weten waarop we moeten letten bij de keuze van een leverancier en bij het implementeren van een systeem. Door onze onafhankelijke begeleiding blijft het project makkelijker op koers.
Succesvol CRM vereist succesvol veranderen
Meer dan de helft van alle CRM-initiatieven mislukt. Waar komt het verschil tussen succes en mislukking vandaan? Download het e-book ‘Succesvol CRM vereist succesvol veranderen’ en ontdek de succes- en faalfactoren van CRM, zodat je goed voorbereid je CRM-traject in gaat.
Waar kunnen we je nog meer mee van dienst zijn?