360° Klantbeeld

Klantinformatie in overvloed, maar versnipperd door het hele bedrijf. Waardoor gerichte campagnes vrijwel onmogelijk zijn. Een 360 graden klantbeeld is een handig hulpmiddel om alle gegevens van de klant bij elkaar te brengen.

Wat is een 360-graden klantbeeld?

Simpelweg is een 360-graden klantbeeld een kaart waarin alle klantgegevens in één oogopslag te zien zijn. Afhankelijk van het doel van de klantenkaart zijn bepaalde gegevens opgenomen zoals personalia, contactgegevens, interesses, contactmomenten, inzicht in verkoopgedrag, next best actions en administratief relatiebeheer.

Waarom een 360-graden klantbeeld?

Een 360 graden klantbeeld is van belang om te weten op welke manieren je klant met de organisatie in aanraking komt. Als dit op een gestructureerde wijze wordt vastgelegd en aangevuld, dan weet je precies bij elke individuele klant hoe hij of zij benaderd wil worden. Via welk kanaal en met welke relevante informatie en content. Het klantbeeld biedt de mogelijkheid om vervolgens slimme campagnes op te zetten. Hoe beter de klantdata, des te gerichter de organisatie de klant kan helpen en waarde kan toevoegen. En relevante communicatie leidt tot hoge klanttevredenheid en bevordert loyaliteit.

Wil je aan de slag met het 360-graden klantbeeld? Neem dan contact met ons voor meer informatie.

Het belang van een 360-graden klantbeeld

Je herkent het vast: klantinformatie in overvloed, maar versnipperd door het hele bedrijf. Hierdoor is het lastig om de klantbehoefte in te schatten en relevant te communiceren. Gerichte marketing en sales campagnes zijn helemaal onmogelijk. De oplossing? Een 360-graden klantbeeld.

Waar kunnen we je nog meer mee van dienst zijn?