Marketing Automation

Marketing automation zet technologie, zoals een e-mail marketing platform, in om de bestaande of potentiële klant met de juiste content op het juiste moment via het juiste kanaal te bereiken. Veel organisaties gebruiken marketing automation met name om leads te genereren, terwijl het juist ook zeer geschikt is voor het verbeteren van bestaande klantrelaties door optimaal in te spelen op de beschikbare informatie van de klant, zoals de customer journey en persona’s.

Beter inspelen op de interesses van de klant

Met marketing automation maak je de koppeling tussen je database en je cms (contentmanagementsysteem). Door deze koppeling te maken, verzamel en bewaar je klantdata, waardoor je een preciezer beeld kunt krijgen van de interesses van de klant. Dit maakt het een stuk eenvoudiger om op de juiste manier de klant te benaderen en met hem of haar in gesprek te gaan. Via marketing automation plan je vervolgens gepersonaliseerde marketingcampagnes en activiteiten automatisch in.

Focus aanbrengen en zelf volledige controle

Veel handmatige processen kunnen vol automatisch ingericht worden, waardoor je marketingmedewerkers zich kunnen focussen op andere campagnes.

Wij hebben jarenlange ervaring met marketing automation inclusief de software. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen op het gebied van marketing automation? Neem dan contact met ons voor meer informatie.

Workshop data-driven klantcontactplan

Effectief klantcontact is de klant op het juiste moment met de juiste boodschap aanspreken. Met deze praktische workshop maak je een plan voor effectief 1-op-1 klantcontact, waarmee je direct aan de slag kunt.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief