Event Driven Marketing

Event driven marketing is een marketingtactiek waarbij je inspeelt op veranderingen in de situatie of het gedrag van individuele klanten en prospects om bij de juiste persoon op het juiste moment de juiste boodschap te communiceren. Het doel is om de klantervaring te verbeteren door persoonlijk relevant te zijn.

Event driven marketing (EDM) wordt ook wel trigger marketing, trigger based marketing of event based marketing genoemd.

Op het juiste moment bij de juiste klant

Met event driven marketing ben je op het juiste moment bij de juiste klant door adequaat in te spelen op relevante gebeurtenissen. Deze aanpak werkt veel beter dan traditionele marketingcampagnes, waarbij klanten op hetzelfde moment een vergelijkbare boodschap krijgen. EDM is dan ook een belangrijk element in een 1:1 (een-op-een) klantstrategie.

Wij schreven het boek!

event driven marketing boekRuud Verduin, directeur van Smart Connections, is co-auteur van het enige boek dat in Nederland over dit onderwerp is geschreven. Het boek ‘Event Driven Marketing’ is uitverkocht maar wellicht is er nog een gebruikt exemplaar verkrijgbaar.

We hebben ook een e-book over event driven marketing geschreven dat je hiernaast gratis kunt downloaden.

Je kunt ons ook uitnodigen voor een 1:1 workshop of presentatie om onze ervaringen met event driven marketing persoonlijk in jouw organisatie te delen.

Interesse in Event Driven Marketing?

Heb je interesse om met event driven marketing aan de slag te gaan? Onze consultants hebben hier veel ervaring mee en we helpen je graag op weg. Neem vrijblijvend contact met ons op.

E-book 'Event Driven Marketing'

Om klantgedrag te beïnvloeden, is het de uitdaging om de klant op het juiste moment een zetje in de juiste richting te geven. Event Driven Marketing maakt je boodschap relevant op het juiste moment. Lees er alles over in dit e-book.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief