Klant­relatie­­management

 

Klantrelatiemanagement is het betrekken, boeien en binden van de juiste klanten. Dat begint bij het betrekken van de klant bij dat wat we te bieden hebben, wat ons onderscheidt van alle andere aanbieders in de markt. Dit vraagt om kennis van klanten, om zelfkennis en om de vaardigheid juist die klanten aan te trekken waarmee we een win/winrelatie kunnen realiseren.

Kennis van de klant is een vereiste

Klanten betrekken, boeien en binden slaagt alleen als je een goed begrip hebt van wat klanten zoeken. Daarvoor is kennis nodig. Kennis die we vergaren uit klantonderzoek en door het gedrag en de achterliggende motivaties van klanten te registreren en te analyseren.

Ontwikkelen van klantcontactprogramma’s

De volgende uitdaging is het ontwikkelen en inrichten van klantcontactprogramma’s om klanten in beweging te krijgen met gerichte communicatie. Het aantal contactmomenten en het aantal kanalen waarin die plaatsvinden neemt nog steeds toe. Klantrelatiemanagement is het benutten van elk contactmoment om de klant beter te begrijpen en hem op het juiste moment een klein zetje in de juiste richting te geven.

Wij helpen onze opdrachtgevers met het ontwikkelen en inrichten van effectieve klantcontactprogramma’s, van acquisitie via cross-sell en loyaltyprogramma’s tot win-back. Een uitstekende start hiervoor is onze workshop data-driven klantcontactplan. Ook hebben we veel ervaring met het inzetten van CRM-tools en marketing automation software om je klantrelaties naar het volgende niveau te brengen.

Wil je meer grip op de relatie met je klanten? Vraag ons dan naar de mogelijkheden.

Workshop data-driven klantcontactplan

Effectief klantcontact is de klant op het juiste moment met de juiste boodschap aanspreken. Met deze praktische workshop maak je een plan voor effectief 1-op-1 klantcontact, waarmee je direct aan de slag kunt.