Klantbedieningsmodellen opstellen
Klantbedieningsmodel en klantbedieningsconcepten
Het bedieningsmodel beschrijft de kanalen, serviceniveaus, klantinteractie en andere elementen die de klant gaat ervaren in zijn klantreis. Deze elementen noemen we klantbedieningsconcepten. Daarbij zal altijd een afweging plaatsvinden tussen kosten en baten, tussen efficiëntie en effectiviteit, tussen inzet van mensen en van digitale kanalen, tussen diepgang en snelheid, tussen gemak en veiligheid.
Heb je de juiste bedieningsmodellen?
Onder druk van marktontwikkelingen, technologische ontwikkelingen en veranderingen in klantverwachtingen staan klantbedieningsmodellen onder druk. Organisaties doen er daarom goed aan om regelmatig hun bedieningsconcepten onder de loep te nemen en waar nodig bij te stellen. Soms is het zelfs nodig om bedieningsmodellen radicaal te veranderen.
Aan de slag met de klantstrategie?

Waar kunnen we je nog meer mee van dienst zijn?
Dive straight into the feedback!Login below and you can start commenting using your own user instantly