Klant­­segmentatie

Niet iedere klant is hetzelfde. Dat klinkt misschien als een open deur. Maar om in de huidige markt succesvol te zijn is het belangrijk om klanten een ervaring te geven die past bij hun behoeften. Om dit praktisch te maken delen we de markt op in verschillende klantsegmenten. Dat doen we met behulp van klantsegmentatie.

Met klantsegmentatieonderzoek geven we een helder antwoord op de vraag welke klantsegmenten we kunnen onderscheiden. We brengen klantbehoeften in kaart en clusteren deze vervolgens tot afgebakende segmenten. We maken inzichtelijk wat elk segment kenmerkt, welke wensen en behoeften dit segment heeft, voor welke bedieningselementen en proposities ze gevoelig zijn en op welke manier er met dit segment optimaal gecommuniceerd kan worden. Dit vormt dan een uitstekende basis voor het opstellen van persona’s en passende klantbedieningsconcepten.

Neem contact met ons op als je meer wilt weten over de mogelijkheden van klantsegmentatie of eens vrijblijvend van gedachten wilt wisselen.

Aan de slag met de klantstrategie?

Zonder concrete klantvisie en klantstrategie is de kans redelijk groot dat je customer experience programma of CRM-project mislukt. Je moet een duidelijk doel voor ogen hebben en aan de hand daarvan definieer je doelstellingen om dat grote doel te behalen. Tijdens de workshop Klantstrategie Opstellen ga je met een strateeg aan de slag om jouw klantvisie en klantstrategie helder te krijgen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief