Customer journey cursus

Hoe zorg je er voor dat je van eenmalige bezoekers naar klantrelaties gaat? Dat je niet bij elk nieuw product de meeste tijd kwijt ben aan het werven van klanten? En dat klanten jouw producten aan anderen gaan aanbevelen? Wij geloven in klantgericht communiceren in plaats van uitsluitend productgericht. Om zo relevant mogelijk met je klanten te communiceren, is een goed begrip van de drivers van klantgedrag en de customer journey van groot belang.

Wat gaan we doen?

In deze eendaagse cursus brengen we je de basisprincipes van klantcommunicatie in de customer journey bij. We behandelen de volgende onderwerpen:

  • Waar laten klanten zich in hun gedrag door leiden in de verschillende fasen van de customer journey?
  • Aan welke voorwaarden moet je communicatie voldoen om tot customer engagement te leiden?
  • Hoe realiseer je je marketingdoelstellingen met behulp van klantcommunicatie?

Wat levert de customer journey cursus op?

Met deze cursus ben je in één dag op de hoogte van de belangrijkste principes van de customer journey en van de drivers van klantgedrag en hoe je hier effectief op in speelt. Na afloop heb je niet alleen een stappenplan om in je eigen organisatie mee aan de slag te gaan, je hebt ook praktische ervaring opgedaan in het creatieve proces. Op verschillende momenten tijdens de cursus ga je namelijk aan de slag met een uitdaging of case uit je eigen organisatie. Het direct toepassen van de opgedane kennis biedt een goede houvast. Daarnaast worden de cases in de groep besproken, helpen we elkaar met creatieve ideeën en gaat iedereen naar huis met een concrete start voor de customer journey.

Hoe beleven de deelnemers deze cursus?

Angelique en Beau van het Liliane Fonds: “Wij vonden de workshop heel leuk en nuttig! Goed om terug te gaan naar wat mensen drijft (theorie) en daarnaast ook heel praktisch aan de slag te gaan met je eigen customer journeys. Ook leuk en leerzaam om te horen waar de medecursisten tegenaan lopen en elkaar op weg te helpen.”

Melanie van Parkstad Limburg Theaters: “Ik vond het een goede mix tussen luisteren en zelf actief nadenken. Mede door het invullen van de opdrachten waren er een paar eyeopeners voor mij, die ik ook ga terugkoppelen naar mijn collega’s. Zelf ben ik anders naar customer journey mapping gaan kijken en realiseer ik me dat we onze bezoekers echt nodig hebben in dit proces.”

Voor wie is deze cursus geschikt?

Deze cursus ideaal voor marketeers die hun marketingcommunicatie klantgerichter willen maken en zowel inspiratie als praktische tips hiervoor willen.

Tijd en locatie

De volgende cursussen (met maximaal twaalf personen) vinden plaats op dinsdag 7 augustus en donderdag 6 september (10.00 tot 16.30 uur). De cursus is inclusief lunch en voor wie wil met borrel na afloop.  De locatie, Creative Valley aan de Orteliuslaan in Utrecht, is goed bereikbaar, ligt langs de A2 en heeft eigen parkeergelegenheid. Vanaf Utrecht Centraal is er ook een directe busverbinding.

Cursusleider

De cursus wordt gegeven door Pim Halkes, senior adviseur customer engagement bij Smart Connections.

Aanmelden en kosten

De kosten voor deze cursus zijn per deelnemer 320 euro excl. BTW, inclusief lunch. Organisaties die twee deelnemers aanmelden betalen 549 euro excl. BTW. Je kunt je direct aanmelden door onderstaand formulier in te vullen. Houd er rekening mee dat er slechts twaalf plaatsen beschikbaar zijn. Vol is vol! Heb je vragen over deze cursus? Neem dan contact met ons op.

  • Datum deelname cursus

Customer Journey Cursus

Doel: effectiever communiceren met je klant

Doelgroep: marketeers
Datum: 7 augustus of 6 september
Plaats: Creative Valley – Utrecht

Waar kunnen we je nog meer mee van dienst zijn?

Klantgerichte Workshops & Trainingen

Breng je mensen op een inspirerende manier in beweging

1:1 Campagne Management

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief