INREV, de Europese brancheorganisatie voor niet-beursgenoteerd vastgoed, is het platform voor kennisdeling op het gebied van niet-beursgenoteerd vastgoed. De hoogste prioriteit van INREV is om de belangen van haar leden en niet-beursgenoteerd vastgoed te vertegenwoordigen. Dit wilde INREV bereiken met het implementeren van een nieuw CRM-systeem.

Efficiëntere processen en wereldwijde toegankelijkheid

Met het nieuwe CRM-systeem van INREV heeft deze internationale vastgoed vereniging een eerste stap gezet op weg naar efficiëntere processen en wereldwijde toegankelijkheid van data voor alle medewerkers in de ledenorganisatie.

 Uitkomst

  • Duidelijke kaders CRM-traject aan de hand van scopingsessie
  • Doelstellingen, gewenste situatie, verbeterpunten en (toekomstige) processen INREV in kaart
  • Opstellen blauwdruk toekomstige situatie, inclusief requirements Request for Proposal naar vijf leveranciers (shortlist)
  • Demo door vier leveranciers
  • Keuze voor CRM-systeem Update (tegenwoordig Aurea)
  • Bewaking leverancier en functionaliteiten tijdens implementatie van fase 1

We zien het als een groot voordeel dat alle medewerkers zijn gehoord. Het selectieproces van het nieuwe CRM-systeem is een proces geweest dat we op deze manier met zijn allen hebben doorlopen, waardoor de keuze voor Update ook door iedereen gesteund wordt. De medewerkers zijn nu al heel tevreden met het systeem, omdat het veel gebruikersvriendelijker is dan het oude systeem.

Sergio Brinkhuis

Online Development Manager, INREV

 

Wil jij ook hulp bij het kiezen van het juiste CRM-systeem? Lees hier hoe wij te werk gaan.

Wellicht ook interessant:

Wil jij tips en inspiratie ontvangen over customer engagement en data driven marketing?

Wil jij tips en inspiratie ontvangen over customer engagement en data driven marketing?