Fondsenwervers en goede doelen
De relatie met je donateur
Als charitatieve instelling is een optimale communicatie met donateurs en andere stakeholders van groot belang. Je wilt donateurs betrekken, boeien en binden met als doel een waardevolle en langdurige relatie aan te gaan.
Om dit te realiseren is het belangrijk om relevant en interactief te zijn in de communicatie met donateurs. De tijd dat éénzijdig zenden met bijvoorbeeld een algemene nieuwsbrief of een brief met acceptgirokaart leidt tot trouwe en betrokken donateurs, ligt achter ons. Iedere donateur zit in een eigen fase van de donateur levenscyclus en heeft een eigen set aan interesses, motieven en gedragingen. Het is essentieel om daar op in te spelen en hier de communicatie met donateurs continu op af te stemmen.
Bewezen donateurcontactprogramma’s voor iedere fase van de cyclus
Smart Connections biedt vanuit deze visie kant-en-klare donateurscontactprogramma’s (donateurs journey’s) aan voor iedere fase van de donateur levenscyclus. Van het aantrekken, welkom heten, het behouden tot aan het terugwinnen van donateurs. Smart Connections heeft deze programma’s plug & play voor je klaar staan. Binnen vijf weken kunnen de eerste succesvolle resultaten al worden geboekt.
Maar we doen nog meer. Bijvoorbeeld op het gebied van Customer Insights. Met onze voorspelmodellen analyseren wij donateursdata en geven inzicht in bijvoorbeeld het potentieel van donateurs of de kans op uitval bij donateurs.
Daarnaast ondersteunen wij Goede Doelen met het definiëren van alle stakeholders, inclusief behoeftes, kanaalvoorkeuren en triggers binnen de communicatiecyclus. Dit leidt tot een compleet donateurscontactplan, inclusief een plan van aanpak voor de uitvoer ervan. Smart Connections heeft een eigen marketing automation platform ontwikkeld met alle functionaliteiten die de moderne fondsenwerver nodig heeft. Ook hebben wij kennis van en ervaring met vele andere CRM en marketing automation platformen.
Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van customer engagement bij Goede Doelen? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan met één van onze experts op het gebied van data driven marketing.
Ook interessant, de blog: ‘Persoonlijke benadering essentieel voor fondsenwervers‘. Lees hem hier.
PLAN ONLINE EEN SMART TALK
Met een van de vier onderstaande experts:
TJOMMIE
Maartje Smits - Projectmanager Communicatie, Marketing en Fondsenwerving
De Zonnebloem
Frank Faassen - Marketing donateurs particulier
VSO
Marketing & communicatie
Natuur & Milieu
Sandra van Kuijk - Sr. Projectleider Marketing