Fondsen­wervers en goede doelen

De relatie met je donateur

Als charitatieve instelling is een optimale communicatie met donateurs en andere stakeholders van groot belang. Je wilt donateurs betrekken, boeien en binden met als doel een waardevolle en langdurige relatie aan te gaan.

Om dit te realiseren is het belangrijk om relevant en interactief te zijn in de communicatie met donateurs. De tijd dat éénzijdig zenden met bijvoorbeeld een algemene nieuwsbrief of een brief met acceptgirokaart leidt tot trouwe en betrokken donateurs, ligt achter ons. Iedere donateur zit in een eigen fase van de donateur levenscyclus en heeft een eigen set aan interesses, motieven en gedragingen. Het is essentieel om daar op in te spelen en hier de communicatie met donateurs continu op af te stemmen.

Bewezen donateurcontactprogramma’s voor iedere fase van de cyclus

Smart Connections biedt vanuit deze visie kant-en-klare donateurscontactprogramma’s (donateurs journey’s) aan voor iedere fase van de donateur levenscyclus. Van het aantrekken, welkom heten, het behouden tot aan het terugwinnen van donateurs. Smart Connections heeft deze programma’s plug & play voor je klaar staan. Binnen vijf weken kunnen de eerste succesvolle resultaten al worden geboekt.

Maar we doen nog meer. Bijvoorbeeld op het gebied van Customer Insights. Met onze voorspelmodellen analyseren wij donateursdata en geven inzicht in bijvoorbeeld het potentieel van donateurs of de kans op uitval bij donateurs.

Daarnaast ondersteunen wij Goede Doelen met het definiëren van alle stakeholders, inclusief behoeftes, kanaalvoorkeuren en triggers binnen de communicatiecyclus. Dit leidt tot een compleet donateurscontactplan, inclusief een plan van aanpak voor de uitvoer ervan. Smart Connections heeft een eigen marketing automation platform ontwikkeld met alle functionaliteiten die de moderne fondsenwerver nodig heeft. Ook hebben wij kennis van en ervaring met vele andere CRM en marketing automation platformen.

Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van customer engagement bij Goede Doelen? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan met één van onze experts op het gebied van data driven marketing.

Ook interessant, de blog: ‘Persoonlijke benadering essentieel voor fondsenwervers‘. Lees hem hier.

We hebben een bijzondere band met Smart Connections. Smart Connections is niet alleen onze CRM-partner, maar Aart is ook erg betrokken bij Tjommie (vriend in het Zuid-Afrikaans). Die persoonlijke relatie is kenmerkend voor Tjommie. Ons doel is dan ook om onze donateurs persoonlijk op de hoogte te houden. Ze verbinden zich aan een project en dankzij de koppeling tussen de Smart Marketing Engine en de projectadministratie kunnen wij per project terugkoppeling geven. Donateurs weten dus precies wat er met hun schenking gebeurt. Dat versterkt onze relatie. Samen met Smart Connections richten we ons alweer op de volgende stap: donateursegmentatie en donateur journeys. Maartje Smits

Programmamanager, Tjommie

PLAN ONLINE EEN SMART TALK

Bespreek jouw vraag, uitdaging of plan met een onafhankelijke expert. Maak gebruik van ons speciale aanbod voor een gratis telefonische Smart Talk. Je krijgt direct feedback, tips en suggesties. Vrijblijvend.

Met een van de vier onderstaande experts:

Smart-Talk

Plan een Smart Talk

Opdrachtgevers in deze branche

Prins Bernhard Cultuurfonds
European Cultural Foundation
Smart Freight Centre
Terre des Hommes
Vogelbescherming
Liliane Fonds
Oogfonds
HGJB
Unicef
Fonds Psychische Gezondheid
ECF
TJOMMIE
VSO
Natuur en Milieu
Stichting JDRF Nederland
De Zonnebloem

TJOMMIE

Maartje Smits - Projectmanager Communicatie, Marketing en Fondsenwerving

“Smart Connections heeft binnen korte tijd een kwalitatief goede en centrale donateursdatabase opgezet en heeft de communicatie met onze leads en donateurs geautomatiseerd en verbeterd aan de hand van campagne programma’s. Smart Connections heeft ons zowel proactief geholpen met de opzet van deze campagne programma’s als ook met de implementatie, uitvoering, beheer en doorontwikkeling.”

De Zonnebloem

Frank Faassen - Marketing donateurs particulier

“Smart Connections heeft ons versteld doen staan van de snelheid waarmee ze de contactprogramma’s hebben opgezet, ingericht en uitgevoerd. Smart Connections heeft ons met hun gedachtegoed het inzicht gegeven hoe we daadwerkelijk in de praktijk donateurgerichter kunnen gaan werken en daarmee onze donateurs beter kunnen betrekken, boeien en binden.”

VSO

Marketing & communicatie

“Smart Connections heeft ons geholpen de journey te ontwikkelen en heeft de technische bouw van de journey gedaan. Smart Connections heeft ons geleerd hoe we dit eenvoudig en slim kunnen neerzetten. Het ondersteunt ‘onze business’ want we weten van personen niet alleen hun e-mailadres, maar nu ook of ze uitgezonden willen worden en wanneer (of juist niet).”

Natuur & Milieu

Sandra van Kuijk - Sr. Projectleider Marketing

“Smart Connections heeft ons niet alleen geholpen met de dagelijkse invulling van de werkzaamheden betreffende database marketing, maar ze voeren dit werk ook nog eens uit in de helft van de tijd die wij daarvoor nodig hadden. Bovendien zijn ze in staat om pro-actief en strategisch mee te denken en structurele verbeteringen daadwerkelijk aan te brengen en uit te voeren”

Wil jij tips en inspiratie ontvangen over customer engagement en data driven marketing?

Wil jij tips en inspiratie ontvangen over customer engagement en data driven marketing?