Retail
Van fysieke winkel naar merkbeleving en customer engagement
Weinig markten zijn zo in beweging als in de wereld van retail, E-commerce en consumentenproducten. Waren winkels tot een paar jaar geleden nog de belangrijkste verkooppunten, nu draait het om merkbeleving en engagement.
De grenzen tussen on- en offline vervagen, webwinkels openen fysieke winkels en digitale prijskaartjes zorgen ervoor dat altijd overal de laagste prijs kan worden geboden. Nooit eerder was het voor de consument zo eenvoudig prijzen te vergelijken met zeer prijsgevoelige consumenten tot gevolg. Hoe zorg je ervoor dat de klant loyaal wordt en blijft, zowel in de winkel als online?
In kaart brengen van klantbehoeften
Om de wensen en behoeften van klanten in kaart te brengen helpen wij bij het registreren, profileren en activeren van klanten. Op basis van klantgegevens ontwikkelen we klantinzichten en segmenten. Daarbij definiëren we klantcontactprogramma’s om de klant te betrekken boeien en binden. Niet alleen voor nieuwe en huidige klanten maar ook voor het herwinnen van oude klanten.
Met onze campagne management tools zijn wij in staat de verschillende klantsegmenten gepersonaliseerd te benaderen en worden communicatie-uitingen waardevol voor klanten. Niet alleen door te kijken welke producten het beste bij welke klanten passen maar ook via welk kanaal zij het beste kunnen worden aangeboden en op welk moment.
Marketing- en salesuitingen worden zo relevanter voor je klanten. Met als resultaat meer betrokken klanten en veel effectievere marketing- en sales campagnes.
Ben jij geïnteresseerd in de mogelijkheden van customer engagement in retail? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan met één van onze experts.
PLAN ONLINE EEN SMART TALK
Met een van de vier onderstaande experts: