CX Design Workshop

Customer experience design

Verbeter de customer journey van je klanten

In deze workshop gaan we praktisch aan de slag met customer experience design. Je leert belangrijke concepten en modellen uit de theorie van customer experience design. Daarna gaan we die toepassen op een aantal voorbeelden uit jouw eigen praktijksituatie. Dit is een prima fundament voor het verbeteren van al je klantreizen.

Wat leer je?

Je leert de nodige theorie over customer experience design. Ook kijken we naar best practices van optimale klantreizen. Je leert hoe je doelgroepen vertaalt naar persona’s als basis voor een klantgerichte customer experience. We gaan actief aan de slag met het ontwerpen van klantinteracties door je in te leven in de klant en te ontdekken waar je het verschil maakt voor de verschillende doelgroepen.

Hoe ziet de workshop eruit?

We zorgen voor een mooie mix van theorie, best practices, praktijkoefeningen en de mogelijkheid om vragen te stellen over je eigen situatie. De volgende elementen komen aan bod:

  • Vertalen van doelgroepen naar persona’s
  • In kaart brengen van de klantreizen van je klanten
  • Identificeren van alle touchpoints
  • Het belang van pieken in de klantbeleving
  • Kiezen waar je pieken en dalen moet creëren
  • Identificeren van verbeteringen in je customer experience
  • Prioriteren van verbeteractiviteiten

Dit alles doordrenkt met herkenbare voorbeelden en veel interactie.

Wat levert het op?

  • Begrip van customer journeys en customer experience design
  • Inzicht in klanten of gebruikers door het opstellen van persona’s
  • Begrip van de pieken en dalen in de customer journeys
  • Handvatten voor het verbeteren van de customer experience
  • Een concrete start voor het optimaliseren van alle klantreizen

Workshopleider

Deze Customer Experience Design Workshop wordt, afhankelijk van de datum, gefaciliteerd door een van onze senior customer engagement specialisten.

Voor wie geschikt?

De Customer Experience inspiratie workshop is bedoeld voor marketingteams van 2 tot maximaal 10 personen. Heb je meer deelnemers? Vraag ons naar de mogelijkheden. Iedereen die betrokken is bij de klantreis van jouw klanten kan deelnemen. Hoe meer divers de groep is, hoe beter. Deelnemers hoeven zich niet voor te bereiden en het enige wat ze mee moeten nemen is zichzelf, energie en creativiteit.

Duur en kosten

Deze 1-daagse workshop kost € 1.495,-. De workshop begint om 9.30 uur en duurt tot 16.15 uur. Tussendoor is er drie kwartier pauze voor lunch.

Locatie

Naar keuze: op je eigen locatie of bij ons in Creative Valley – Utrecht. Bij keuze voor onze locatie nemen wij de kosten van de locatie en de lunch voor onze rekening.

Interesse?

Is je interesse gewekt en wil je graag weten wat wij specifiek voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bel ons dan via 030-2209796 of stuur ons een vraag via het contactformulier. We helpen je graag.

Interesse?

Heb je interesse in deze workshop? Of heb je nog wat vragen? Bel ons dan op 030-2209796 of laat hieronder je telefoonnummer achter, dan bellen wij je terug!

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.
Peter Bot

Peter Bot

Sr. Customer Engagement Consultant

“Heb je vragen over de Customer experience workshop?
Of wil je graag weten wat wij specifiek voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem dan contact op met mij.”

× How can I help you?