WORKSHOP

Customer journey: effectief communiceren met je klant

Steeds meer organisaties zien het belang van een goed doordachte customer journey. Maar hoe zorg je ervoor dat je hiermee ook je marketingdoelstellingen behaalt? Customer journey mapping is geen doel op zich, maar een middel om met de klant als basis de klantreis in kaart te brengen. Hierbij zijn de drivers van klantgedrag de key, waarop effectief kan worden ingespeeld in de communicatie.

Tijdens de customer journey workshop gaan we in op de belangrijkste drivers van klantgedrag en leer je hoe je hier in de verschillende fases van de klantreis op inspeelt. Met relevante klantcommunicatie zorg je ervoor dat je van eenmalige bezoekers, donateurs of kopers naar langdurige klantrelaties gaat, dat je niet bij elk nieuw product de meeste tijd kwijt ben aan het werven van klanten en dat jouw klanten zelf gaan zorgen voor de beste reclame: mond-tot-mond.

Wat behandelen we tijdens de workshop?

Wij geloven in klantgericht communiceren in plaats van uitsluitend productgericht. Om zo relevant mogelijk met je klanten, donateurs of leden te communiceren, is een goed begrip van de drivers van klantgedrag en de customer journey van groot belang. We brengen je de basisprincipes van klantcommunicatie in de customer journey bij. Hierbij behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Waar laten klanten zich in hun gedrag door leiden in de verschillende fasen van de customer journey?
  • Hoe realiseer je marketingdoelstellingen met behulp van klantcommunicatie?
  • Aan welke voorwaarden moet je communicatie voldoen om tot customer engagement te leiden?

Tijdens de workshop wordt de theorie afgewisseld met de praktijk. Je gaat namelijk aan de slag met een uitdaging of case vanuit je eigen organisatie. Hierdoor beschik je na afloop niet alleen over een concreet stappenplan, je hebt ook praktische ervaring opgedaan in het creatieve proces.

Hoe beleven deelnemers de workshop?

Melanie van Parkstad Limburg Theaters: “Ik vond het een goede mix tussen luisteren en zelf actief nadenken. Mede door het invullen van de opdrachten waren er een paar eyeopeners voor mij, die ik ook ga terugkoppelen naar mijn collega’s. Zelf ben ik anders naar customer journey mapping gaan kijken en realiseer ik me dat we onze bezoekers echt nodig hebben in dit proces.”

Angelique en Beau van het Liliane Fonds: “Wij vonden de workshop heel leuk en nuttig! Goed om terug te gaan naar wat mensen drijft (theorie) en daarnaast ook heel praktisch aan de slag te gaan met je eigen customer journeys.”

Customer-journey-cursus-culturele-sector

Voor wie is de workshop geschikt?

  • Marketingteams van 2 – 8 personen

Deze workshop ideaal voor marketeers die hun marketingcommunicatie klantgerichter willen maken en hier zowel inspiratie als praktische tips voor willen. Zowel voor marketeers die nog niet zijn begonnen aan de customer journey, als marketeers die al een start hebben gemaakt of deze al helemaal in kaart hebben gebracht, brengt de workshop nieuwe inzichten.

Pim Halkes

Deze workshop wordt gegeven door Pim Halkes, senior adviseur customer engagement bij Smart Connections. Voordat Pim zich bij ons team aansloot, heeft hij onder andere ervaring opgedaan bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, De Persgroep en bij reclamebureau Nijgh.

Lees hier de blog van Pim, met 4 tips voor een effectieve customer journey strategie.

Tijd en locatie

  • Een halve dag (4 uur)
  • Naar keuze: op je eigen locatie of bij ons in Creative Valley – Utrecht

Kosten

€995 euro exclusief btw.

Interessant?

Laat dan hieronder jouw telefoonnummer achter. Wij zullen je in contact brengen met de persoon die al je vragen kan beantwoorden en/of direct de workshop met je kan plannen!

 

Stel je liever een vraag via de mail? Stuur ons dan een berichtje via dit formulier.

Interessant?

Is je interesse gewekt en wil je graag gedetailleerder weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Laat dan onderaan deze pagina je telefoonnummer achter of stuur ons een vraag via het contactformulier. We helpen je graag met je vraag!

Wellicht ook interessant:

Klant-erger-je-niet business game

Klantgericht ondernemen in spelvorm. Een leuke én effectieve training!

Workshop klantstrategie opstellen

Krijg snel je klantvisie, ambitie en doelstellingen helder.

Workshop data driven klantcontactplan

Praktische workshop waarmee je je eigen klantcontactplan opstelt

KLANKBORD & COACHING

Kun je een klankbord of coach gebruiken met verstand van klantgericht ondernemen?