Customer Journey cursus

Effectief communiceren met je klant

Steeds meer organisaties zien het belang van een goed doordachte customer journey. Maar hoe zorg je ervoor dat je hiermee ook je marketingdoelstellingen behaalt? Customer journey mapping is geen doel op zich, maar een middel om met de klant als basis de klantreis in kaart te brengen. Hierbij zijn de drivers van klantgedrag de key, waarop effectief kan worden ingespeeld in de communicatie.

Tijdens de customer journey dag-cursus gaan we in op de belangrijkste drivers van klantgedrag en leer je hoe je hier in de verschillende fases van de klantreis op inspeelt. Met relevante klantcommunicatie zorg je ervoor dat je van eenmalige bezoekers, donateurs of kopers naar langdurige klantrelaties gaat, dat je niet bij elk nieuw product de meeste tijd kwijt ben aan het werven van klanten en dat jouw klanten zelf gaan zorgen voor de beste reclame: mond-tot-mond.

Wat behandelen we in de cursus?

Wij geloven in klantgericht communiceren in plaats van uitsluitend productgericht. Om zo relevant mogelijk met je klanten, donateurs of leden te communiceren, is een goed begrip van de drivers van klantgedrag en de customer journey van groot belang. In deze eendaagse cursus brengen we je de basisprincipes van klantcommunicatie in de customer journey bij. Hierbij behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Waar laten klanten zich in hun gedrag door leiden in de verschillende fasen van de customer journey?
  • Hoe realiseer je marketingdoelstellingen met behulp van klantcommunicatie?
  • Aan welke voorwaarden moet je communicatie voldoen om tot customer engagement te leiden?

Tijdens de cursus wordt de theorie afgewisseld met de praktijk. Je gaat namelijk aan de slag met een uitdaging of case vanuit je eigen organisatie. Hierdoor beschik je na afloop niet alleen over een concreet stappenplan, je hebt ook praktische ervaring opgedaan in het creatieve proces. De verschillende cases worden ook in de groep besproken, we helpen elkaar met creatieve ideeën en zorgen ervoor dat iedereen naar huis gaat met een concrete start.

Hoe beleven deelnemers de cursus?

Melanie van Parkstad Limburg Theaters: “Ik vond het een goede mix tussen luisteren en zelf actief nadenken. Mede door het invullen van de opdrachten waren er een paar eyeopeners voor mij, die ik ook ga terugkoppelen naar mijn collega’s. Zelf ben ik anders naar customer journey mapping gaan kijken en realiseer ik me dat we onze bezoekers echt nodig hebben in dit proces.”

Angelique en Beau van het Liliane Fonds: “Wij vonden de workshop heel leuk en nuttig! Goed om terug te gaan naar wat mensen drijft (theorie) en daarnaast ook heel praktisch aan de slag te gaan met je eigen customer journeys. Ook leuk en leerzaam om te horen waar de medecursisten tegenaan lopen en elkaar op weg te helpen.”

Customer-journey-cursus-culturele-sector

Voor wie is de cursus geschikt?

Deze cursus ideaal voor marketeers die hun marketingcommunicatie klantgerichter willen maken en hier zowel inspiratie als praktische tips voor willen. Zowel voor marketeers die nog niet zijn begonnen aan de customer journey, als marketeers die al een start hebben gemaakt of deze al helemaal in kaart hebben gebracht, brengt de cursus nieuwe inzichten.

Pim Halkes

De cursus wordt gegeven door Pim Halkes, senior adviseur customer engagement bij Smart Connections. Voordat Pim zich bij ons team aansloot, heeft hij onder andere ervaring opgedaan bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, De Persgroep en bij reclamebureau Nijgh.
Lees hier de blog van Pim, met 4 tips voor een effectieve customer journey strategie.

Tijd en locatie

De volgende twee cursussen (met maximaal twaalf personen) vinden plaats op dinsdag 7 augustus en donderdag 6 september (10.00 tot 16.30 uur). De cursus is inclusief lunch en voor wie wil een borrel na afloop. De locatie, Creative Valley aan de Orteliuslaan in Utrecht, is goed bereikbaar, ligt langs de A2 en heeft eigen parkeergelegenheid. Vanaf Utrecht Centraal is er ook een directe busverbinding.

Aanmelden en kosten

De kosten voor deze cursus zijn per deelnemer 320 euro excl. BTW, inclusief lunch. Organisaties die twee deelnemers aanmelden betalen 549 euro excl. BTW. Aanmelden kan via onderstaand formulier. Houd er rekening mee dat er slechts twaalf plaatsen beschikbaar zijn. Vol is vol!

Heb je vragen over deze cursus? Stel ze gerust aan Pim via pim.halkes@smartconnections.nl, of bel 030-2209796.

Customer Journey Cursus

Doel: Effectief communiceren met je klant

Doelgroep: marketeers
Datum: 7 augustus of 6 september
Plaats: Creative Valley – Utrecht

Hoe haal ik mijn baas over?

Zie jij de meerwaarde van deze cursus, maar weet je niet goed hoe je je baas moet overhalen om dit voor jou te financieren? Download dan via de onderstaande knop een mooi A4’tje die je gemakkelijk kan printen of doorsturen!

Wellicht ook interessant:

Klant-erger-je-niet business game

Klantgericht ondernemen in spelvorm. Een leuke én effectieve training!

Workshop klantstrategie opstellen

Krijg snel je klantvisie, ambitie en doelstellingen helder.

Workshop data driven klantcontactplan

Praktische workshop waarmee je je eigen klantcontactplan opstelt

KLANKBORD & COACHING

Kun je een klankbord of coach gebruiken met verstand van klantgericht ondernemen?