Klant-erger-je-niet Business Game

 

Hoe klantgericht is jouw organisatie?

Klant-erger-je-niet is een workshop over klantgericht ondernemen in de vorm van een business game. Het is een interactieve game met klantgerichtheid en klantrelatiemanagement als rode draad. Ook thema’s als samenwerken, processen verbeteren, klantloyaliteit en het gebruik van klantinformatie komen aan bod. Dit alles vindt plaats met zoveel energie en plezier dat je binnen vijf minuten bent vergeten dat je een workshop volgt! In de game speel je als team de medewerkers en managers van reisbureau TacticTravel. Je streeft ernaar om aan de klantwensen te voldoen en tegelijkertijd ook de bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

Veel toepassingsmogelijkheden

Deze speelse training is bij uitstek geschikt om medewerkers (en managers) het belang van klantgerichtheid en klanttevredenheid te laten ervaren en de inzichten te gebruiken om actie te ondernemen in de eigen organisatie. Je kunt hem inzetten om het belang van klantgerichtheid te benadrukken of als onderdeel van een veranderplan waarbij de klant meer centraal komt te staan. Het spel is zowel geschikt voor bedrijven die verkopen aan consumenten als in business-to-business situaties. Van secretaresse tot directeur, iedereen kan meedoen.

Impressie van de game

Hier vind je een filmpje om alvast een indruk te krijgen van Klant-erger-je-niet.

Klantgericht ondernemen in spelvorm

In deze game zijn onder meer de volgende best practices van klantgericht ondernemen verwerkt:

  • Zorg voor een heldere visie om de de aandacht te richten op dat wat belangrijk is.
  • Zorg voor een heldere strategie die medewerkers helpt om prioriteiten te stellen en de juiste keuzes te maken.
  • Verdiep je in de behoeften en wensen van de klant als basis voor een betere dienstverlening.
  • Wees duidelijk in wat de klant mag verwachten en kom je beloftes na om te zorgen voor meer klanttevredenheid.
  • Bouw een persoonlijke relatie met je klanten op om te zorgen voor de ‘gunfactor’.
  • Geef elkaar feedback zodat iedereen beter kan gaan presteren.
  • Ga pro-actief op zoek naar mogelijkheden om de klanttevredenheid te vergroten om daarmee klanten positief te verrassen.
  • Los klachten snel en adequaat op om te zorgen dat je klanten tevreden blijven.
  • Maak van je klanten promoters zodat ze als jouw ambassadeurs gaan optreden.
  • Zorg dat je interne processen goed op ordezijn, want klanttevredenheid is zo sterk als de zwakste schakel.
  • Achterhaal de juiste klantinformatie om de klantbediening te optimaliseren.
  • Bouw een klantprofiel op om klantinzicht te verwerven en commerciële kansen te identificeren.
  • Activeer de informatie over de klant – bijvoorbeeld via een CRM-systeem – om op het juiste moment in actie te komen.
  • Zorg dat alle schakels in de klantketen goed met elkaar samenwerken zodat klanten een optimale klantervaring krijgen.
  • Zorg dat iedere medewerker een heldere beeld heeft van wat hem wordt verwacht zodat hij toegevoegde waarde kan leveren in de klantketen.
  • Stuur op de juiste prestatie-indicatoren om te zorgen dat medewerkers de juiste dingen doen.

Effectieve training en workshop

Deelnemers aan deze game ervaren de klantgerichtheidsprincipes aan den lijve. Daardoor dringt de boodschap veel dieper door. Tussendoor zijn er reflectierondes met effectieve werkvormen om het inzicht van de deelnemers te vergroten. Ze kunnen experimenteren met veranderingen in hun aanpak en leren daardoor dat veranderen makkelijk en leuk kan zijn. Na afloop van het spelgedeelte faciliteren onze ervaren begeleiders een workshop om de beoogde leerdoelen te vertalen naar actieplannen voor je eigen organisatie. Daarmee wordt deze dag direct zeer praktisch en concreet. Als je interesse hebt in deze effectieve training bespreken we graag jouw wensen en specifieke situatie.

De investering

Bij een groep van 7-14 personen is de prijs van deze training €2950 en bij twee groepen €4200. Voor meer deelnemers: vraag ons naar de prijzen. Deze prijzen zijn inclusief alle spelmaterialen, licenties, voorbereiding en begeleiding door één of meer ervaren Klant-erger-je-niet business game facilitators op jouw eigen locatie. Daarbij komen dan alleen nog btw en reiskosten.

De brochure over deze workshop is te downloaden via het formulier bovenaan deze pagina. Benieuwd naar andere workshops, cursussen en trainingen die wij organiseren? Klik dan hier.

Download de brochure

 

 

 

 

Meer informatie?

Deze business game is door ons ontwikkeld in samenwerking met CustomerGames. Wil je meer informatie over Klant-erger-je-niet of onze klantgerichte workshops, neem dan contact met ons op. Wij maken graag een aanpak op maat.

Wellicht ook interessant:

Workshop data driven klantcontactplan

Praktische workshop waarmee je je eigen klantcontactplan opstelt.

Customer Journey cursus

Hoe zorg je ervoor dat je van eenmalige bezoekers naar klantrelaties gaat?

Workshop klantstrategie opstellen

Kun je een klankbord of coach gebruiken met verstand van klantgericht ondernemen?

Klankbord & Coaching

Kun je een klankbord of coach gebruiken met verstand van klantgericht ondernemen?