Marketing & innovatie cursus

CURSUS
Marketing & innovatie
voor kunstencentra

Wil jij een zo passend en relevant mogelijk cursus aanbod ontwikkelen? En op die manier groeien in het aantal cursisten en je huidige cursisten beter behouden? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

In deze  cursus leer je hoe je de transitie van aanbodgericht (zo doen we dat al 30 jaar…) naar vraaggericht (waar heeft men behoefte aan?) tot een succes maakt. Hierbij is onder andere de verbinding tussen programmering en marketing een essentieel onderdeel.

Begin 2019 zijn wij een uitgebreid marketing & innovatie traject gestart met kunstencentrum RICK uit Weert. Door de vele reacties en vragen die wij binnenkregen over dit succesvolle marketinginnovatietraject, hebben we een zomercursus opgezet met dezelfde insteek. In deze cursus leer je:

  • Wat de drijfveren van klantgedrag zijn
  • Hoe je succesvol nieuwe producten kan ontwikkelen
  • Hoe je met relevante 1 op 1 communicatie meer klantenbinding creëert

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus is voor zowel marketeers en communicatie medewerkers van kunstencentra, als voor hoofden amateurkunst, – vrije tijd en – innovatie ontwikkeld. Daarnaast is deze cursus interessant voor volksuniversiteiten.

Je marketing innoveren in drie workshops

Sessie 1: De drijfveren van klantgedrag ontdekken

Donderdag 13 juni van 13:00 uur tot 17:00 uur

Wat voor factoren spelen mee in het menselijk gedrag? Hoe maakt de klant keuzes; bijvoorbeeld tussen verschillende aanbieders? En wie zien klanten als jouw concurrent? In deze sessie starten we met een introductie van klantgericht werken in plaats van productgericht werken. We laten inspirerende voorbeelden van andere organisaties en branches zien en bespreken een aantal methodes om zelf klantinzicht te genereren.

Ook gaan we tijdens deze sessie in op de interne veranderingen in de manier van werken die de transitie met zich meebrengt. Wanneer je als organisatie van aanbodgericht naar vraaggericht werken overgaat, is de samenwerking tussen marketing en programmering een essentiële bouwsteen om de organisatie te laten bewegen. 

Deze sessie is bijzonder geschikt om als marketing en programmering samen te werken aan een beter begrip van jullie klanten. Neem daarom ook je je collega mee!

Sessie 2: Succesvol nieuwe producten ontwikkelen

Maandag 24 juni van 13:00 uur tot 17:00 uur

Productontwikkeling en innovatie gebeuren nog vaak op de ‘trial and error’ manier. Vaak worden klanten onvoldoende betrokken bij het proces. In deze sessie behandelen we een methode om zelf praktisch aan de slag te gaan met het ontwikkelen van nieuwe producten op basis van klantinzicht én bespreken we hoe je klanten hierbij betrekt.

Sessie 3: Klantbinding door relevante 1:1 klantcommunicatie 

Donderdag 4 juli van 13:00 uur tot 17:00 uur

In deze sessie gaan we in op het betrekken, boeien en binden van cursisten aan je organisatie. Hierbij geven we praktische tips over 1:1 klantcommunicatie en bespreken we het belang van relevante communicatie in alle fasen van de klantreis. Je gaat ook zelf aan de slag met een praktische casus.

Na afloop van deze cursus weet je hoe je de (maatschappelijke) relevantie van je marketing en innovatie verhoogt, waardoor het aantal cursisten harder groeit. Natuurlijk krijg je ook alle slides mee als naslagwerk.

Praktische informatie over de cursus

  • Data: 13 juni, 24 juni en 4 juli van 13:00 uur tot 17:00 uur
  • Cursuslocatie: het inspirerende en centraal gelegen Creative Valley in Utrecht
  • Groepsgrootte: minimaal 10 en maximaal 20 deelnemers
  • Cursusleider: Pim Halkes

Kosten

Jouw investering bedraagt 495 euro voor de gehele cursus.
Kom je met 2 of meer personen? Dan betaal je nog minder en is de prijs slechts 445 euro per persoon.

Tip: Om de brug tussen marketing en programmering te slaan is het een goed idee om een marketeer én een programmeur/coördinator van dezelfde organisatie deel te laten nemen.

Schrijf je in!

Heb je interesse in deze cursus? Geef je dan snel op, want vol is vol! Vul het formulier hieronder in om je aan te melden. Je ontvangt van ons een bevestiging van de aanmelding in je mailbox.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.
Pim Halkes

Pim Halkes

Senior Adviseur

“Heb je vragen over deze Marketing & innovatie cursus?
Of wil je graag weten wat wij specifiek voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem dan contact op met mij.”

× How can I help you?