Muziekgebouw aan ’t IJ

Muziekgebouw aan ’t IJ

Drijfveersegmenten publiek  Muziekgebouw aan ‘t IJ legde in 2019 de basis voor een nieuwe en organisatiebrede marketingstrategie waarin de bezoekmotivaties van hun bezoekers het vertrekpunt van handelen vormen. Op basis van nieuw ontwikkelde ‘drijfveersegmenten’ wordt...
Hoe kun je het beste nieuwe doelgroepen aanboren?

Hoe kun je het beste nieuwe doelgroepen aanboren?

Ontdek hoe Muziekgebouw aan ‘t IJ erin slaagde nieuwe doelgroepen te bereiken Nieuwe doelgroepen bereiken, bestaande klanten vasthouden, klantgerichter worden. Het zijn voor veel organisaties bekende thema’s. Maar waar te beginnen? Wij geloven dat je met een...

Klantwaarde versus aandeelhouderswaarde

Klantwaarde is iets heel anders dan aandeelhouderswaarde. Het is de rol en het bestaansrecht van bedrijven om waarde te creëren voor hun klanten. Klantwaarde is de waarde die klanten ervaren. Aandeelhouderswaarde is de beloning voor degenen die het risico hebben...

Zien we het nog wel goed?

Je hebt het vast weleens gehoord: een klacht is een kans – en misschien wel je beste kans – voor een grotere klantenbinding. Dat is makkelijk gezegd, maar moeilijker gedaan. Het vereist namelijk om te beginnen  dat je in de schoenen van de klant gaat...

Hoeveel klantfeedback is genoeg?

Natuurlijk, je wilt weten wat je klanten van je vinden. Idealiter ga je daarvoor een diepgaand gesprek met je klanten aan. Zodat ze kunnen vertellen over hun doelen (jobs to be done), hun klantbehoeften en hun ervaring tijdens hun gehele customer journey. Een gesprek...

Welk cijfer zou u mij geven?

‘Welk cijfer zou u mij geven voor dit gesprek?’, vraagt de mevrouw van energieleverancier Eneco aan mij.Lastige vraag. Het was een vriendelijk gesprek en ze was best van goede wil. Maar ze kon mijn vraag niet beantwoorden. Die gaat ze doorzetten naar een andere...

De belangrijkste drijfveer voor emotionele binding

Emotionele binding ontstaat niet vanzelf. In deze tijd van online, webshops en smartphones vergeten we het weleens, maar om customer engagement te realiseren is menselijk contact vaak essentieel.Wat ons werkelijk raakt zijn meestal mensen. Mensen die iets bijzonders...