Wil je groeien in bestaande of nieuwe doelgroepen? Een bruikbare doelgroepsegmentatie is dan je houvast naar succes.
Doelgroepsegmentatie
Wil je groeien in bestaande of nieuwe doelgroepen? Dan heb je misschien wel ervaren dat je dit niet zomaar van de grond krijgt. Een bruikbare doelgroepsegmentatie is dan je houvast naar succes.
Doelgroep of doel-groep?
Het idee van een doelgroep is dat je verwacht dat mensen binnen die doelgroep dezelfde behoeften hebben. Maar wordt de ene jongere wel geraakt door hetzelfde als de andere? En kunnen we alle MKB-ers wel over één kam scheren?
In onze ervaring is een segmentatie op basis van klantdoelen in plaats van klantkenmerken de sleutel tot succes. Zo wordt een doelgroep een doel-groep. Dan wordt het opeens een stuk makkelijker om je doelgroep succesvol in beweging te krijgen.
Een succesvolle strategie
Wij helpen je op een andere manier naar je doelgroepen te kijken. Vanuit inzicht in drijfveren en gedrag bepalen we kansen en definiëren we de meest succesvolle strategie voor jouw doelgroepen.