Collega aan het woord

Interview met Mark Stammes – 3-8-2022

Wie ben je, hoe oud en waar kom je vandaan?

Mijn naam is Mark Stammes, 26 jaar oud en ik woon in Utrecht. Oorspronkelijk kom ik uit Soest, een dorp net boven Utrecht. Op de foto hierboven zie je me trouwens in actie!

Wat voor studie heb je gedaan voordat je begon met werken?
Ik ben begonnen met een bachelor in Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam. In mijn ervaring was vooral de eerste helft hiervan ontzettend breed. Van marketing, sales tot aan communicatie, alles kwam langs. Daarmee was er nog weinig focus. In het tweede deel van mijn bachelor ben ik mij daarom bewust meer gaan specialiseren in digitale marketing. Vooral omdat daar voor mijn gevoel meer toekomst lag. Een groeiende online markt met potentie in tegenstelling tot de meer traditionele marketing.

Na het afronden van mijn bachelor heb ik gekozen voor de master Data Driven Business op de Hogeschool van Utrecht. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik daarvoor een korte periode bij bol.com heb gewerkt. De manier waarop zij daar data gedreven werkten sprak mij erg aan. Ik wilde meer leren over de toepassingen van data op marketinggebied. Zodoende kwam ik deze, toen nog nieuwe, master opleiding tegen. Mijn lichting was echt de eerste, dus we waren feitelijk een pilot.

Waar zocht je naar tijdens en na je studie om je carrière te gaan starten?
Ik heb zelf weinig hoeven te zoeken voordat ik beet had. Het zoeken wat ik heb gedaan is vooral geweest naar kleinere compacte organisaties die zich bezighouden met moderne technische marketing vraagstukken. Daarnaast een toekomstig werkgever met aansprekende klanten. Dus geen stoffige klanten waar ik zelf niets bij voel. Tot slot vond ik het een belangrijke pré dat ik met de fiets naar kantoor kon gaan. Lekker dichtbij huis werken.

Hoe ben je bij Smart Connections terecht gekomen?
Smart Connections heeft mij benaderd via LinkedIn met een persoonlijk bericht wat mij erg aansprak. Het voelde eerlijk en oprecht en daarom ben ik in gesprek gegaan.

Verder merkte ik al veel vraag naar mensen met mijn achtergrond, dus ik werd regelmatig benaderd. Toch viel de wijze waarop Smart Connections mij benaderde in positieve zin op. Heel persoonlijk en daarbij vrijblijvend.

Wat herinner je je nog uit de sollicitatieprocedure?
Mijn eerste kennismaking was een telefoongesprek met een collega van Smart Connections. Dat was heel vrijblijvend, vooral om interesse vanuit beide partijen af te stemmen. Er werd naar mij geluisterd en het voelde niet alsof ik mij moest bewijzen.

Na de telefonische kennismaking werd ik uitgenodigd op kantoor voor een eerste gesprek. In dit gesprek kreeg ik de eerste échte indruk van Smart Connections. Wat een gave plek ook om te werken! Het gesprek voelde verder heel vrij en open om te kijken wat er mogelijk was en of er een match was.

Bij de eerste meeting mocht ik meteen meekijken in het Smart CRM en Marketing Platform. Dat is de CRM & marketing omgeving waar de meeste klanten mee werken. Ook werd verteld over de platte organisatie. Ik weet nog goed dat ik onder de indruk was van de onderlinge communicatie en omgang tussen collega’s. Een werksfeer die bij mij past, ik hou niet van rangen en hiërarchische structuren.

Omdat het eerste gesprek van beide kanten goed beviel, werd daarna een tweede gesprek ingepland met de directeur. Dit bevestigde voor mij de indruk dat je bij Smart Connections zonder problemen naar iedereen toe kan stappen. Overigens voelde dat gesprek niet zwaar, het was ontzettend open en ik voelde mij zeer welkom en gewaardeerd als potentiële versterking. Bij de titel directeur krijg je een bepaald beeld, maar het gesprek was niet anders dan met de teamlead en collega’s op kantoor die ik eerder had gesproken.

Wat herinner je je nog uit de eerste werkdag?
Ik werd verrast met een heerlijke taart! Er werd echt een momentje gemaakt van mijn start. Bij elke nieuwe collega wordt gezorgd voor een heerlijke Ski-vlaai. Die start voelde speciaal en gaf me het gevoel dat ik gelijk onderdeel was van het team.

Daarnaast begon ik tegelijk met een andere collega bij Smart Connections, dat was fijn omdat wij samen de uitgebreide boarding konden doorlopen en zo ook konden leren van elkaar.

Wat voor rol heb je binnen Smart Connections?
Junior projectmanager en CRM marketeer. Dat wil zeggen de brug tussen klant en development. Ik leid projecten in goede banen, vertaal vraagstukken vanuit de klant naar mogelijkheden binnen development en ik denk mee bij en met klanten. Verder geef ik ook regelmatig trainingen aan klanten.

Tot slot help ik bij de ontwikkeling van de organisatie Smart Connections, te denken valt aan product ontwikkeling, maar ook interne verbeterpunten zoals een klantvriendelijke supportafdeling. Mijn input wordt echt vanaf dag 1 gewaardeerd, dat voelt bijzonder en fijn.

Hoe ervaar je de begeleiding als junior om jezelf te kunnen ontwikkelen vanuit je teamlead en collega’s?
Vanaf mijn eerste werkdag lag er een goed uitgedacht plan voor mij klaar. In dit boardingsplan stonden trainingen, ontwikkeldoelen en kennismakingsgesprekken. Ook was ik meteen gekoppeld aan een Smart Buddy. Dat is een collega die nauw met je samenwerkt in het begin. Overigens stond elke collega open en klaar bij eventuele vragen.

Er wordt verder rekening gehouden met welke ontwikkeling bij mij persoonlijk het best past. Ook in de zin van welke klanten of projecten het best bij mij passen.

Ik krijg de ruimte om te groeien in een kant waar ik zelf naartoe wil.

Voldoet het werken bij Smart Connections aan de verwachting die je vooraf had?
Ik ging eerlijk gezegd best blanco van start. Waar ik wel echt naar zocht was een kleine organisatie, waarin mijn bijdrage snel werd gewaardeerd. Wat dat betreft heb ik hier wel echt mijn plek gevonden.

Wat is er volgens jou zo leuk aan om bij Smart Connections te werken?
De platte organisatie. Iedereen is bereikbaar en toegankelijk. Vanaf de eerste dag voelde ik mij niet een groentje, maar onderdeel van de organisatie en een gewaardeerd teamlid.
Je kan de uitdagingen daarnaast zelf opzoeken, er is enorm veel variatie op project en klantgebied. Elke dag is eigenlijk anders. Toch helpt Smart Connections mij om daar gestructureerd in te ontwikkelen.

Tot slot waardeer ik het multidisciplinaire werken. Meedenken in marketing, data en CRM vraagstukken en soms ook nog een sales pet op!

Wat zijn voor jou de mooiste ervaringen sinds je start bij Smart Connections?
Mijn eigen groei en de snelheid waarmee ik verantwoordelijkheden mag dragen zijn de mooiste ervaringen. Ik zie mezelf groeien en stappen maken. Daarbij voel ik ook de waardering binnen het team. Er is veel respect naar mij toe en er wordt ook naar mij geluisterd.

In de eerste week kwam ik met mijn eigen laptop standaard binnen, omdat ik dat prettig vind werken. Op kantoor werd zo’n standaard nog niet gebruikt. De directeur was er meteen enthousiast over. Een week later hadden alle bureaus een laptop standaard. Zo snel kan het hier gaan.

Is er nog iets wat je kwijt wilt aan mogelijk een toekomstig collega?
Ik zoek nog een nieuwe waardige tegenstander voor mijn dagelijkse potje tafeltennis na onze gezamenlijke lunch! Mag ik je uitdagen?

Dus mocht je variatie en uitdaging zoeken, dan is mijn voornaamste tip om gewoon eens het gesprek aan te gaan. Is het niet voor direct omdat je nog aan het afstuderen bent, dan voor een later moment, na het afstuderen.

En natuurlijk kan je ook direct hier kijken naar de actuele vacatures.

 

 

Over Smart Connections

We zijn een full-service customer engagement agency. Wij helpen onze klanten met inzicht en advies voor waardevolle klantrelaties, maar we helpen ze ook in praktische zin. Bijvoorbeeld met het ontwikkelen van waardevolle customer experiences, het integreren van klantdata in slimme CRM- en CX-platforms en het realiseren van effectieve klantinteractieprogramma’s.

We hebben een 100-tal opdrachtgevers in allerlei sectoren, waaronder ook veel organisaties met maatschappelijke relevantie. En weet je wat het mooie is? We zijn flink aan het groeien en zijn daarom op zoek naar nog meer slimme en leuke collega’s!

Solliciteer