Doelgroepsegmentatie
Wil je groeien in bestaande of nieuwe doelgroepen? Dan heb je misschien wel ervaren dat je dit niet zomaar van de grond krijgt. Een bruikbare doelgroepsegmentatie is dan je houvast naar succes.
Doelgroep of doel-groep?
Het idee van een doelgroep is dat je verwacht dat mensen binnen die doelgroep dezelfde behoeften hebben. Maar wordt de ene jongere wel geraakt door hetzelfde als de andere? En kunnen we alle MKB-ers wel over één kam scheren?
In onze ervaring is een segmentatie op basis van klantdoelen in plaats van klantkenmerken de sleutel tot succes. Zo wordt een doelgroep een doel-groep. Dan wordt het opeens een stuk makkelijker om je doelgroep succesvol in beweging te krijgen.
Een succesvolle strategie
Wij helpen je op een andere manier naar je doelgroepen te kijken. Vanuit inzicht in drijfveren en gedrag bepalen we kansen en definiëren we de meest succesvolle strategie voor jouw doelgroepen.
Customer engagement strategie
Je wilt waardevol zijn voor je klanten. Relevant en persoonlijk. Maar wat is de beste route om te volgen? Wij helpen je om de juiste keuzes te maken.
Heldere keuzes
Het bepalen van je customer engagement strategie is een van de belangrijkste pijlers onder je business. Met je strategie bepaal je hoe je je klanten centraal gaat stellen. Door heldere keuzes geef je structuur en sturing aan je propositieontwikkeling en klantinteractie. En uiteindelijk helpt het je om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn in een wereld waarin producten en diensten steeds meer op elkaar lijken. Je zult beloond worden met klanten die makkelijker klant worden en loyaler aan je blijven.
Richting en draagvlak
Een heldere strategie geeft richting aan je investeringen en duidelijkheid voor je collega’s. Wij helpen je met een unieke aanpak waarin we je op een andere manier naar je klanten laten kijken. Een nieuw perspectief dat inspiratie, richting en draagvlak geeft. Met als resultaat een breed gedragen customer engagement strategie.
Klantbediening
Klanten en prospects volgen hun eigen klantreis. Wat wil je dat ze tijdens hun reis ervaren? En hoe ga je dit waarmaken op al jouw touchpoints? Wij helpen je om de juiste keuzes te maken.
Klantbediening op maat
Je kiest voor een waardevolle klantbediening. Relevant, merkversterkend en rendabel. Maar om dat altijd waar te maken vraagt om allerlei keuzes. Wat beloven we deze klant? Wanneer krijgt hij extra voordelen? Wie krijgt er prioriteit als het spannend wordt? Dat wil je niet ter plekke bedenken. Dat vraagt om een heldere klantbedieningsstrategie.
Je klantbedieningsstrategie geeft houvast
Je klantbedieningsstrategie is het fundament onder je klantbediening. Daarmee bepaal je wat belangrijk is. Daarmee geef je de grenzen en de vrijheidsgraden aan. Zodat iedereen in de organisatie begrijpt wat van hem verwacht wordt. Zakelijke klanten bedienen we zus en particuliere klanten bedienen we zo. Nieuwe klanten heten we persoonlijk welkom en opzeggers bellen we altijd na. Een klantbedieningsstrategie geeft de richting en houvast die je nodig hebt.