Campagne Management

Dagelijks zien we honderden of zelfs duizenden advertenties op straat, in tijdschriften of online. In de loop van de tijd hebben de meeste mensen een uitstekend vermogen ontwikkeld om reclames te negeren. De manier om de klant wel te bereiken is het aanbieden van een relevant product of dienst op het juiste moment. Relevant voor de klant, niet voor het bedrijf. En het gaat erom relevantie te bieden bij elke klantinteractie, elke keer opnieuw, over alle marketingkanalen heen. Dat krijg je voor elkaar met behulp van slim campagnemanagement.

Campagnemanagement: op het juiste moment via het juiste kanaal

Campagnemanagement is het totale proces van bedenken, ontwerpen, plannen, uitvoeren, controleren, beheersen en evalueren van direct marketingcampagnes en –acties. Hierdoor wordt mede inzichtelijk hoe het campagnebudget is ingezet en welke ROI is behaald. Bij campagnemanagement worden systemen, procedures, mensen en data samengebracht om campagnes tot een succes te maken. Maar dat is nog niet alles. Vervolgens moet de campagneboodschap nog op het juiste moment via het juiste kanaal bij de klant terechtkomen. En dan moet die boodschap ook nog relevant zijn voor de ontvanger.

Van bezoeker tot ambassadeur

Campagnemanagement start met klantdata. Klanten willen persoonlijk benaderd worden en daarvoor moeten we weten wie de klant is en wat de klant wil. Of je nu een product verkoopt, een dienst of een beleving, het start met het registreren van klantdata. Bijvoorbeeld bij Het Nationaal Militair Museum schrijven bezoekers zich in voor een nieuwsbrief door ze mee te laten dingen naar een vlucht in een F-16, terwijl een klant van een webshop zich online registreert bij het invullen van het bezorgadres. Hoe meer informatie je over de klant verzamelt, hoe uitgebreider het klantprofiel en hoe gerichter je kunt communiceren met je klant. Met exclusieve content, voordeel en bijvoorbeeld toegang tot exclusieve events kan de klantloyaliteit worden versterkt en worden bezoekers fans en fans ambassadeurs.

Wij hebben jarenlange ervaring met campagnemanagement inclusief de tools die campagnemanagement mogelijk maken, zoals crm-systemen en marketing automation tools. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons voor meer informatie.

 

 

Workshop data-driven klantcontactplan

Effectief klantcontact is de klant op het juiste moment met de juiste boodschap aanspreken. Met deze praktische workshop maak je een plan voor effectief 1-op-1 klantcontact, waarmee je direct aan de slag kunt.

Waar kunnen we je nog meer mee van dienst zijn?