Educatie
Verschillende rollen van educatieve instellingen
Als onderwijsinstelling of onderneming binnen de educatieve sector heb je te maken met veel verschillende rollen. Naast het aanbieden van onderwijs is het begeleiden, inspireren, betrekken en interesseren van jongeren onderdeel van je curriculum.
Communicatie met verscheidene doelgroepen
Daarom communiceer je met tal van (potentiële) studenten en leerlingen binnen verschillende faculteiten, studierichtingen, cohorten en vooropleidingen tot aan ouders en opvoeders. Je wilt nieuwe studenten aantrekken en inspireren bij het kiezen van hun vervolgstudie en tegelijkertijd je huidige studenten behouden bij het nemen van een volgende of andere stap.
Het doel van je communicatie is het bieden van structurele ondersteuning aan jouw (potentiële) studenten. Dus hoe zorg je ervoor dat jouw studenten worden benaderd met relevante informatie? Daarnaast is de huidige generatie studenten compleet mobiel en is het belangrijk dat alle content op elk type apparaat te bekijken is.
Klantgegevens vormen de basis voor relevante communicatie
CRM biedt hier de uitkomst. Op basis van klantgegevens creëren we inzichten in de verschillende groepen en segmenten binnen de instelling. Met onze campagne management tools benaderen we alleen de juiste doelgroep met relevante informatie. En zorgen we ervoor dat jouw content compatible is voor elk device.
Daarnaast meten we elke campagnestap om inzicht te geven in de marketing en sales uitingen. Zo vergroten we de effectiviteit van je communicatie en bieden we een integrale oplossing voor communicatie en informatie uitdagingen.
360° klantprofiel
Of een potentiële student nu komt proef studeren, een open dag bezoekt of informatie aanvraagt. Alle informatie komt bij de betrokken persoon in een eenduidig klantbeeld waarmee volautomatisch de juiste opvolging kan plaatsvinden. Kortom, dé manier om studenten te helpen kiezen en/of te volgen rondom het studielink proces.
Ben jij geïnteresseerd in de mogelijkheden van customer engagement en crm in de educatieve sector? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan met één van onze experts op het gebied van data driven marketing.
PLAN ONLINE EEN SMART TALK
Met een van de vier onderstaande experts:
Workshop Klantstrategie opstellen
Het vergroten van je klantgerichtheid begint bij een heldere visie en een duidelijke klantstrategie. Wij helpen jou op weg met onze praktische workshop!