Handel en industrie

Commerciële slagkracht verhogen in handel en industrie

Ondernemingen in handel en industrie kiezen steeds meer voor een klantgerichte strategie. Van oudsher zijn ze vaak productgericht. Passie en expertise zit in de producten die ze ontwikkelen en leveren en vaak is er sprake van een complexe waardeketen. Ontwikkelingen in de markt vragen echter steeds meer om een omslag naar klantgericht denken en doen. Dat gaat verder dan klantvriendelijk zijn. Het wordt tijd om de klant nu echt centraal te stellen en de dienstverlening daaromheen te organiseren.

Smart Connections heeft ervaring met industriële productiebedrijven, met groothandel en tussenhandel. Met onze ervaring en expertise helpen we in de transformatie naar een meer klantgerichte organisatie. Dat kan organisatiebreed of kleinschalig voor een specifieke klantgroep of specifieke customer journey zijn.

Klantinzicht

Een goed inzicht in de behoeften en prioriteiten van klanten is de basis voor een optimale klantervaring. Wij helpen onze opdrachtgevers door ze inzichten te bieden in de markt en in klanten. Wij analyseren alle beschikbare klantdata en vullen dit waar nodig aan met diepte-interviews om de werkelijke klantbehoeften te achterhalen. Dit is de basis voor het creëren van relevante klantervaringen.

Van verkoopbezoek naar omni-channel klantdialoog

Van oudsher is de verkoper of accountmanager het belangrijkste instrument om tot verkoop te komen. Echter, markten veranderen in hoog tempo en klanten zoeken informatie op velerlei plekken en baseren hun keuze op informatie uit allerlei bronnen. Omdat verkopers niet overal tegelijk kunnen zijn, is het essentieel om een klantdialoog tot stand te brengen over alle kanalen heen. Het is de kunst om hierbij klantdata af te tappen uit alle bronnen en deze om te zetten in een 360° klantprofiel.

CRM van vergaarbak naar sales engine

Wij helpen organisaties in handel en Industrie bij het creëren van waardevolle klantrelaties. Dat is vrijwel altijd een samenspel van klantgerichte processen, een effectieve organisatie en slimme technologie, zoals CRM-software en inbound marketing tools. Het is de uitdaging om dit klantprofiel te activeren. Dit betekent dat klantdata omgezet wordt in de juiste actie op het juiste moment. Dat kan een simpele e-mail zijn die automatisch verstuurd wordt, maar ook de verkoper die op het juiste moment, bij de juiste klant in stelling gebracht wordt, zodat hij maximaal effectief is.

Ben jij geïnteresseerd om je commerciële slagkracht in handel of industrie te vergroten? Vraag dan een vrijblijvend gesprek aan.

PLAN ONLINE EEN SMART TALK

Bespreek jouw vraag, uitdaging of plan met een onafhankelijke expert. Maak gebruik van ons speciale aanbod voor een gratis telefonische Smart Talk. Je krijgt direct feedback, tips en suggesties. Vrijblijvend.

Met een van de vier onderstaande experts:

Smart-Talk

Plan een Smart Talk

Opdrachtgevers in deze branche

Schüco
Lantor
Technisch Handelsbureau Rensa
Orga
Zeelandia
Pon’s Automobielhandel

Wil jij tips en inspiratie ontvangen over customer engagement en data driven marketing?

Wil jij tips en inspiratie ontvangen over customer engagement en data driven marketing?